sogasg Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hallo! Jeg har tenkt å kjøpe meg bærbar pc nå. Skal bruke den til å spille wow og kansje teste noen nyere spill som Cryses. Så lurer jeg på om jeg skal kjøpe: Multicom Compal KHLB2 Jeg finner ingen tester på den så: 1. Noen som har testet den eller noen som vet om den? Anbefaler dere den? 2. Lager den mye lyd? 3. Er det bra at den har 16:9 skjerm, når det gjelder ytelse i spill? 4. Virker den bra ut til det jeg skal bruke den til? 5. Kan den kjøre windows 7 eller er det lurt å vente til windows 7 kommer og noen mer windows 7 vennlige pcer? Ser forresten at Multicom Compal JHL90+har samme pris, hva er best? Takker for alle svar Endret 12. mars 2009 av sogasg
Shushi Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Ja, jeg hiver meg på denne tråden. Hva synes dere, folkens? Og Denne PCen du ser på er mye bedre en JHL90. Du må huske på at JHL er gammel (men ikke satt ned i pris relativt til alderen), mens KHLB2 er nyere. PS. Sjekk denne tråden: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=339475
EivindS_ Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Har ikke så mye å si at den er gammel så lenge innholdet er det samme som i den nye der. sogasg: Trur ikke det finnes noen tester av denne ennå, så om du venter litt så finner du ut hvordan den presterer. Tenker da på skjermkortet siden det er det viktigste når det kommer til spill. Skjermkortet er ganske nytt.
sogasg Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Skrevet 12. mars 2009 (endret) Har ikke så mye å si at den er gammel så lenge innholdet er det samme som i den nye der. sogasg: Trur ikke det finnes noen tester av denne ennå, så om du venter litt så finner du ut hvordan den presterer. Tenker da på skjermkortet siden det er det viktigste når det kommer til spill. Skjermkortet er ganske nytt. Fant en test(oversatt av google)inne på den siden som Shushi viste. Endret 12. mars 2009 av sogasg
Cell_v14 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er veldig interesert i den der, kjører en laptop med 3650, å den der 4650 ser jo ut til å være bedre enn 9600GT, nesten på mål med 9800m.
EivindS_ Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er veldig interesert i den der, kjører en laptop med 3650, å den der 4650 ser jo ut til å være bedre enn 9600GT, nesten på mål med 9800m. Den er ett stykke unna 9800M XXX-korta.
Cell_v14 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er veldig interesert i den der, kjører en laptop med 3650, å den der 4650 ser jo ut til å være bedre enn 9600GT, nesten på mål med 9800m. Den er ett stykke unna 9800M XXX-korta. Hehe jojo, men en god del bedre enn 3650'n jeg har idag
Kapli Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Henger meg på her, lurer også på det samme som trådstarter.
Shushi Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Har ikke så mye å si at den er gammel så lenge innholdet er det samme som i den nye der. sogasg: Trur ikke det finnes noen tester av denne ennå, så om du venter litt så finner du ut hvordan den presterer. Tenker da på skjermkortet siden det er det viktigste når det kommer til spill. Skjermkortet er ganske nytt. Ja, men det er jo nettop det. Innholdet (grafikk kortet er veldig strekt i forhold til prisen) er ny, men like billig som JHL90's (da den kom ut var den jo ny og). Problemet er at prisen på JHL90en har ikke forandret seg noe særlig. Angående Radeon Mobility 4650, den klarer seg rimilig bra, og er overlegen det Nvidia har å komme med, når vi snakker om performance/ratio, tror jeg. Endret 13. mars 2009 av Shushi
EivindS_ Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Hvorfor skal den bli billigere om innholdet, bortsett fra skjermkortet, er det samme? Så lenge den bruker nyeste generasjons prosessor osv ser jeg ingen grunn til at den skal synke i pris bare pga at den har vært en stund på markedet. ATI-kort er generelt billigere enn Nvidia sine. Sikkert derfor prisen er lik. Endret 13. mars 2009 av EivindS_
Shushi Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Ja, men tingen er at komponentene er ikke nye i JHL90 . Og den faller heller ikke i pris iforhold til nye PCer som denne Compalen (som har mer moderne). Det er poenget mitt. Foreksempel, I compalen sitter det DDR3 ram som er billigere en JHL90's DDR2 ram. Og ATI kortet er jo langt overlegent GeForce 9600M GT (siden ATI kortet er nytt), men fortsatt billigere. Endret 13. mars 2009 av Shushi
EivindS_ Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Man kan ikke vite prisen på disse bare ved å se på hvor mye ekstra det koster å kjøpe 2gb til. For alt vi vet, og som det bør være, er DDR2 minnebrikkene billigere. Du må jo vite startprisen. ATI skjermkort er billigere enn Nvidia. Utenom dette, er jo disse laptoper du kan konfigurere selv, altså at de bygger de ifra bunn. Om komponentene er 2mnd eller 2 dager gamle, blir de solgt for like mye av multicom, så lenge de ikke er brukt fra før og så lenge begge er samme komponent. Eneste som ikke er nytt i JHL90 er RAM, men det er ingenting å tjene på å legge ut ekstra for DDR3 RAM. Skjermkortet er fortsatt kurrant i forhold til prisen, men ATI korta er billigere å produsere som gir billigere pris for konsumenten. Endret 13. mars 2009 av EivindS_
sogasg Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Compal KHLB2 Bare lurer på to ting. 1. Hva er best av disse: - INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W - INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W og 2. Hva er best av disse: - 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz - G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit Det eneste gjør meg litt urolig er oppløsningen på skjermer som bare er 1366:768 og dårlig plasering av USB'er (den er hellir ikke så fin å se på spør du meg), men, men ingen pc er perfekt Endret 13. mars 2009 av sogasg
EivindS_ Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 1. Den ene bruker 10W mer strøm. Dette fører til at den avgir mer varme og kortere batteritid. Ellers er de identiske. 2. Den dyreste er sikkert "best" , men jeg trur ikke du vil tjene så mye på å gå for den dyreste. Minimalt isåfall.
Shushi Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Sogasg Jeg tror EivindS mente at P9500 var den som var mest strøm effektiv. Og jeg har lest (en eller annen gang) at P9500 hadde noen nyere dingse bumser også, så den er raskere en T9400en, samtidig som den bruker mindre strøm. Man kan ikke vite prisen på disse bare ved å se på hvor mye ekstra det koster å kjøpe 2gb til. For alt vi vet, og som det bør være, er DDR2 minnebrikkene billigere. Du må jo vite startprisen. ATI skjermkort er billigere enn Nvidia. Utenom dette, er jo disse laptoper du kan konfigurere selv, altså at de bygger de ifra bunn. Om komponentene er 2mnd eller 2 dager gamle, blir de solgt for like mye av multicom, så lenge de ikke er brukt fra før og så lenge begge er samme komponent. Eneste som ikke er nytt i JHL90 er RAM, men det er ingenting å tjene på å legge ut ekstra for DDR3 RAM. Skjermkortet er fortsatt kurrant i forhold til prisen, men ATI korta er billigere å produsere som gir billigere pris for konsumenten. DDR3 ramen (KHLB2) er billigere en DDR2 ramen (JHL90). Også, så får ATI kortet nesten dobbelt så mye FPS på Crysis, high, 1024x728 som 9600M GT kortet. Det er nok ikke p.g.a at ATI kortene er billigere å produsere, og derfor er mye bedre, men p.g.a det er et nytt, high-mainstream kort. Mens 9600M GT er et veldig gammelt mainstream kort. Alt i alt, så får nok du mye mer vare for pengene med KHLB2 enn JHL90. Og det er ganske enkelt fordi JHL90 ikke har vært satt ned i pris, mens KHLB2 er i samme klasse som JHL90, bare det er nytt (derfor bedre, mer moderne varer for billigere penger). Jeg tror jeg fikk fram poenget mitt her, så det er nok ikke mye bruk å fortsette denne diskusjonen for min del. God natt EivindS PS. Jeg tror jeg går for KHLB2. Var enten denne eller Clevo'en. Endret 13. mars 2009 av Shushi
Morten K Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 (endret) Henger meg på denne tråden. Skal kjøpe laptop selv en av de nærmeste dagene. Dere som spør...til hva og hvor skal dere bruke laptopen? Jeg for min del kunne tenke meg en laptop med 17 toms skjerm...eller større. Har sett litt på denne. Se hva Komplett skal ha for samme maskin...bare en annen farge. Edit: Her kan dere se forskjellen mellom skjermkortene. Endret 14. mars 2009 av Morten K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå