Gå til innhold

Massive grafikkfeil i fsx med ati 4670

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei der!

Jeg har ganske nylig skiftet grafikkortet i maskinen og har store problemer med grafikkfeil i microsoft flight simulator x. Disse viser seg ved at trær er plassert i lufta, ved at havet plutselig fremtrer som en vegg/korridor i luften og ved at alt utenfor kabinen plutselig blir grønt med vertikale striper o.l.

Noen forslag til hva det kan være? Bruker catalyst 9,2, og systemet består forøvrig av amd 5000+ black edition, asus m2n vm dh hovedkort, 2 gb ddr2, seagate harddisk, nok av vifter og kjøling og en kvalitets 380 watts psu.

EDIT: Systemet er ikke overklokket og andre spill kjører fint uten grafikkfeil - f.eks. crysis, company of heroes, far cry 2, call of duty 4, fallout 3 m.fl.

Endret av ostenXX
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei der!

Jeg har ganske nylig skiftet grafikkortet i maskinen og har store problemer med grafikkfeil i microsoft flight simulator x. Disse viser seg ved at trær er plassert i lufta, ved at havet plutselig fremtrer som en vegg/korridor i luften og ved at alt utenfor kabinen plutselig blir grønt med vertikale striper o.l.

Noen forslag til hva det kan være? Bruker catalyst 9,2, og systemet består forøvrig av amd 5000+ black edition, asus m2n vm dh hovedkort, 2 gb ddr2, seagate harddisk, nok av vifter og kjøling og en kvalitets 380 watts psu.

EDIT: Systemet er ikke overklokket og andre spill kjører fint uten grafikkfeil - f.eks. crysis, company of heroes, far cry 2, call of duty 4, fallout 3 m.fl.

Jeg er ikke noen ekspert ; men prøv å bytt til en annen catalyst driver.

380 Watts psu sier du , hmm er ikke det litt lite ? cpuen din tar vel 100 watt, skjermkortet omkring 150, da skal resten av kassa di klare seg med ca 130W.Men når du sier resten av spilla går fint så ;)

Skrevet
Hei der!

Jeg er ikke noen ekspert ; men prøv å bytt til en annen catalyst driver.

380 Watts psu sier du , hmm er ikke det litt lite ? cpuen din tar vel 100 watt, skjermkortet omkring 150, da skal resten av kassa di klare seg med ca 130W.Men når du sier resten av spilla går fint så ;)

Du tar nok feil ang. strømforbruket til disse komponentene, og da særlig skjermkortet. Om du tar en titt på denne artikkelen ser du fort at hele systemet som omtales trekker rundt 150 watt i spill (da er alt fra hk til skjermkort inkludert). Så sånn sett er nok ikke psu'en problemet. Andre spill fungerer jo glimrende.

Men jeg skal ta å teste en tidligere driver til skjermkortet.

Har noen andre tips, setter jeg pris på det!

Skrevet

1) ta grafikken på det laveste, quit spillet, restart det, ta alt på normale settings som du hadde før.

2) hmm... prøvd å installere drivere? www.ati.com tror jeg siden er.

3) for guds skyld, ikke si at du hadde nvidia kort før, og skiftet til ati, og du hadde ikke avinstallert nvidia drivere, osv?

4) er du sikker på at det ikke er noe galt med spillet? det er dette jeg er helt sikker på, prøv å avinstaller spillet og installer det igjen. start-> kontrollpanel -> Legg til eller fjern programmer, så finner du spillet ditt 'FSX.'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...