Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]D-LINK DI-524 Problem


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med en gammel ruter vi har her hjemme. Saken er et at når jeg kobler datamaskinen til ruteren så klarer jeg ikke å finne selve konfigurasjonswizarden.

Jeg har fått lastet ned en guide til 524, her får jeg at jeg skal benytte ip:192.168.0.1 viss ikke det har blitt byttet ip. Det har jeg ikke gjort.

 

På ruteren så lyser det at jeg er tilbkoblet via kabel. Og jeg får i tilleg opp trådløs tilbkobling i "trådløse nettverkstilbkoblinger", men det hjelper meg lite. Noen har noen tips til hva det kan være? Eller en løsning til hvordan jeg kan finne og komme meg inn på ruteren?

 

Setter pris på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å ta ip-adressen din (What is my ip-adress) Og legg den inn i browseren din :)

 

Den viser bare din adresse på internett og ikke ip-adressen du får tildelt fra din router.

 

Det stemmer,men hvis man skriver inn den i nettleseren når man er koblet til lokalnettet så vil denne peke til den ruteren som har fått den offentlige ipadressen. Altså hvis han har et bridge modem/kabel modem så ville han faktisk kommet inn på d-link webgrensesnittet ved å bruke offentlige ip adresse. men har han et rutermodem feks ville den pekt dit istedet.

 

problemet er ikke at han skriver inn feil gateway, men heller at programvare i d-link har hengt seg opp tror jeg. resett pleier å løse det problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...