JadeSoturi Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Hei. Skal handle ny tv mellom 37" og 42" og har landet på de to her(evt en 37" utgave av samsungen) Lurer på hva dere folk tenker? Det blir primært brukt til TV titting, film fra dvd/VHS(en del gaaaamle filmer som ikke er å få tak i på DVD desverre) samt film fra pc/internett. Kan være 42" kan bli litt overkill, med tanke på at det er vel ikke mer enn 3m på det meste fra sofaen(hjørnesofa) til tven, men tror det skal gå bra. Har lest litt rundt og ser at samsungen har fått meget gode tilbakemeldinger, men fant kun en test av den toshibaen. Ser også at det er 25K:1 på i kontrast vs 50K:1 på samsungen. Samt at samsungen er 100hz, noe toshibaen(så vidt jeg kan se, ikke er) Har en 46" samsung LE46M5 på "gutterommet" som jeg har hatt i et par år nå, og har vært knallfornøyed med den, så har jo store forventninger til samsungen. Prismessig så er samsungen ca 1500nok dyrere(ink frakt og alt det derre). Ser også at mange anbefaler å gå for LE40A686, men fant ingen som har den på lager(nærmeste var netshop som KANSJE fikk de inn den 17.03) Så hvis noen vet om noen som har de inne NÅ, si gjerne fra:) Så lurer rett og slett litt på hva folket tror jeg bør gå for? Er uten TV i stua nå, så blir å bestille i løpet av morgen dagen. Takk for alle tips og svar:)
cmyrland Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 først og fremst er begge svært gode TVer, men det blir en litt urettferdig sammenligning da toshibaen, som du nevner, ikke er 100Hz. Toshiba leverer en modellserie som heter RV som har 100Hz og ellers er ganske likt utstyrt som XV'en. Samsungen har et veldig godt bilde, ikke noe å si på det, men den har også en sånn "glasert" overflate som kan gi en del mer gjenskinn i skjermen kontra den matte overflaten til Tosh. Selv er jeg også veldig svak for de smale rammene og den minimalistiske til Toshiba. Tven gjør minst mulig ut av seg rent fysisk i forhold til Samsungen som har dobbelt så bred ramme og en masse røde "design"-detaljer i over og underkant. Forresten, før du handler bør du sjekke om nettbutikken driver med gråimport eller om de importerer "lovlig" fra Toshiba. Dersom TV-en er gråimportert vil ingen garanti-/serviceverksteder i Norge røre den, og du -må- sende den tilbake til nettbutikken som igjen må sende den til Kina, Brazil eller Kongo, alt etter hvor de importerte den fra for sjekk og reparasjon. Det er ganske kjipt. Ta en kjapp telefon til Toshiba Norge og hør hvilke nettbutikker som selger "ekte" vare før du handler!
JadeSoturi Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Hmms. Ok. Har tenkt litt på det med røde detaljer, og det gjør igrunn ikke så mye. Men tenkte ikke på gjennskinn. Men hva GRÅ import angår, vet jeg ikke. Det er netshop som selger den. Har ikke ide om det er "sånn på si" eller om det er offisielt. Sjekke imorgen hvis ikke noen her vet det kansje. Men har ikke Toshiba Global Warranty? Da skal vel det ikke ha noe å si om hvor den er kjøpt. Eller er det litt sære på akkurat det hos Toshiba?
cmyrland Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Aner ikke, men hør som sagt med Toshiba/Samsung/whatever Norge, de kan gi deg et kjapt svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå