Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny "pc i deler fra komplett" vil ikke samarbeide

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg kjøpte meg en "PC i deler" pc fra komplett av denne typen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

Komponentene er som følger

# 353149 - Cooler Master Elite 332, Black, Midi tower (without PSU)

# 391096 - Silver Power SP-400P2C 400W Super Low Noise, 2x PCIe, 120mm Fan

Prosessor - AMD AM2 Athlon 64 X2 7750 Black Edition, AMD AM2 2700 MHz Socket AM2+

RAM - Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

Hovedkort - Asus M2N68-AM, nForce 630a+GF7025, Socket-AM2+, m-ATX,DDR2,(125W), PCI-Ex16

Grafikkkort (avmonterte dette) - HIS Radeon HD 4650 512MB DDR2 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP, 128bit, 800MHz

Hardisk - Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA, 7200RPM, 16MB Cache

# 344272 - Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black

# 300720 - Serial ATA cable 50 cm angeled SATA/SATA2

Jeg har fulgt monteringsanvisningene fra manualen og sjekket om rammen og kablene sitter på riktig plass.

Problemet er som følger: Når jeg starter opp maskina, kommer det opp en velkomstskjerm i et par sekunder. Det kommer en feilmelding "keyboard not detected" . På grunn av dette får jeg ikke kommet meg inn i BIOS.. Har prøvd alt jeg kan tenke meg og søkt som en gal på google, men finner ikke svar. Det store problemet er jo at når den ikke responderer på usb-tastaturet, får jeg ikke engang kommet meg inn i BIOS...

Edit: Og forresten, første gang jeg startet maskina og puttet i Windows Xp-cd, gikk den inn i installasjonsprogrammet, men siden keyboardet ikke funka hjalp det lite. I ettertid ser jeg bare en hvit bindestrek øverst til venstre på skjermen og ingenting skjer.

Edit 2: Den gir fra seg et vanlig beep etterfugt litt senere av to raske beeps ved oppstart.

Endret av lillo
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...