Gå til innhold

Amilo EL 6800 eller HP PAZE4278


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å bruke 10 000 på en ny laptop og etter timer med surfing har jeg kommet fram til at det står mellom disse to maskinene:

 

Fuhitsu-Siemens Amilo EL 6800

 

eller

 

HP PAZE4278

 

Jeg trenger en maskin med firewire, CD-brenner, TV-utgang, nettverkskort, godt tastatur (a lá IBM), som støyer lite og som koster ca. 10 000. Den skal brukes til word og excel, film, musikklager (har snart ipod), litt AutoCAD og konvertering fra divx-->VCD. Den skal også fraktes mellom hjemme og universitet en del ganger pr. uke.

 

Hva mener dere er best? Jeg liker amilio'en best. Den ser litt mindre ut og veier litt mindre, men så var det dette med desktopprosessor. Jeg hater støyende maskiner :-|

 

HP'en har mer RAM og mer HD, men jeg har en ekstra 40GB som skal inn i den nye maskinen uansett så HD er ikke så viktig. Den virker større på bildene, stemmer det?

 

Hvilken bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær OBS på at HP har skrevet feil i all spesifikasjon av denne PCen.

 

Dersom Dere finleser vil Dere legge merke til at det står at PCen skal ha 128 kB 2. nivås cache på prosessor. For Dere som har litt innsikt, kan det bare bety en ting desktop Celeron. En Mobile Celeron skal ha 256 kB cache.

 

Jeg ringte faktisk HP i Norge om dette, men fikk aldri noen eksakt stadfesting på at det var Mobile Celeron. Kjøpte likevel maskinen da HP så å si sverget på at det var en Mobile ombord. Har kontrollert det med Intel sitt prosessoridentifikasjonsprogram og det sitter en Mobile Celeron 2.0 med 256 kB cache i denne maskinen.

 

Rent ytelsemessig vil prosessoren være noe bedre enn en destop prosessor.

 

Ellers er jeg svært godt fornøyd med maskinen. Ved normalt kontorarbeid og surfing/internett er den stille. Viften er noe støyende når den går, men det er sjelden. Verre blir det om du fyrer opp et spill eller noen multimediaapllikasjoner.

 

Skjermen er lysterk både på nettdrift og batteridrift. Har erfaringer fra FS Amilo D88x0 serien og der blir lysstyrkingen på skjermen halvvert når den går på batteri.

 

Det eneste jeg ennå har å finne ut av er om det faktisk er USB 2.0-kontakter på HP-maskinen. Kan ikke huske å ha lest det noen plass og HP sine spesifikasjoner får man ta med en klype salt :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...