Gå til innhold

Foten sklir forrover når jeg spiller kicks/basstromme på Rock Band

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem med bruken av foten på Kicks. Jeg har nettopp gått over til Expert, og det går helt fint. Problemet er at foten min sklir lenger og lenger forrover på pedalen for hver gang. Jeg har prøvd både med og uten sko, og prøvd å satt meg lenger og lenger unna. Foten sklir forrover uansett. Etterhvert blir det vanskelig å spille, fordi jeg må trykke hardere og ikke kjenner når den er nede. Har dere noen råd som kan hjelpe meg å få foten til å bli stående på samme sted?

Obs: Jeg har duct-tape (gaffa-teip).

Jeg får også en vannblemme på høyre styggt-ord-finger. På baksiden, på midten. Fikk det i begynnelsen også. Tror jeg må begynne å bruke plaster der, for å unngå det.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et lite problem med bruken av foten på Kicks. Jeg har nettopp gått over til Expert, og det går helt fint. Problemet er at foten min sklir lenger og lenger forrover på pedalen for hver gang. Jeg har prøvd både med og uten sko, og prøvd å satt meg lenger og lenger unna. Foten sklir forrover uansett. Etterhvert blir det vanskelig å spille, fordi jeg må trykke hardere og ikke kjenner når den er nede. Har dere noen råd som kan hjelpe meg å få foten til å bli stående på samme sted?

Obs: Jeg har duct-tape (gaffa-teip).

Jeg får også en vannblemme på høyre styggt-ord-finger. På baksiden, på midten. Fikk det i begynnelsen også. Tror jeg må begynne å bruke plaster der, for å unngå det.

Noen råd?

Jeg har en bestevenn, han er lege. Spesialiteten hans er blemmer og fotsopp. Serlig de grønne illelutene. Jeg spurte han det samme spøsmålet nå i morres. Han svarte som det spurtes: Du trenger rørteip, gaffateip eller duckteip ellers er du ute og kjører traktor som min døde tante pleide å si. Jeg har begynt å spille på medium nå og er ganske fornøyd med innsatsen. Jeg merker ingenting. Problemet kan være den flate foten din! Hvis du tar av deg sokkene og fukter fotsålen din i et kvarter før du er i gang sitter det som ett skudd fra klar himmel! Angående blemmene på fingerne, sa bestekompisen min at ingenting hjelper bedre enn eddik og melk.

Håper det hjelper!

Skrevet
Jeg har en bestevenn, han er lege. Spesialiteten hans er blemmer og fotsopp. Serlig de grønne illelutene. Jeg spurte han det samme spøsmålet nå i morres. Han svarte som det spurtes: Du trenger rørteip, gaffateip eller duckteip ellers er du ute og kjører traktor som min døde tante pleide å si. Jeg har begynt å spille på medium nå og er ganske fornøyd med innsatsen. Jeg merker ingenting. Problemet kan være den flate foten din! Hvis du tar av deg sokkene og fukter fotsålen din i et kvarter før du er i gang sitter det som ett skudd fra klar himmel! Angående blemmene på fingerne, sa bestekompisen min at ingenting hjelper bedre enn eddik og melk.

Håper det hjelper!

Wow. Dette var over all forventning. Veldig godt, utfyllende svar, og sinnsykt bra at du faktisk har spurt en som er spesialist også. Tusen hjertelig takk!:)

Jeg hadde faktisk ikke tenkt over å spille uten sokker enda. Jeg skal prøve det, og sammenligne med å spille med skoene, teipet rundt pedalen. Jeg tror blemmen som jeg har fått kontinuerlige, på samme sted, kommer fra hvordan jeg holder trommestikken. Jeg tror jeg tar et plaster på fingeren, som sist, så vil det ikke komme tilbake. I mellomtiden kan jeg prøve å holde stikken bedre. Når du spiller på Expert brukes foten langt oftere, og i et kjapt tempo. Derfor blir det fort til at man blir sliten, og derfor må bruke hele kroppen i bevegelsen. Da er det vanskelig å bli sittende stille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...