Metalhue Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Endelig er det ikke jeg som har problem men min kjære bror. Han har en Toshiba Satellite X200-20T hvor vista nekter å starte. Jeg har forsøkt å starte oppstartsreperasjonsverktøy og da blir skjermen svart, etter et halvt minutt så kommer muspekeren frem på skjermen men noe mer enn det skjer ikke. Når jeg prøver å starte Windows på vanlig måte så kommer loading bildet (grønn firkant som jobber seg oppover) og der blir skiten stående. Noen gode tips bortsett fra å reinstallere eller vente på Windows7?
TRD4U Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hvilke oppstartsrep. har du prøvd? Å trykke F8 i oppstarten er ikke dumt, der kan du prøve både Sikkerhetsmodus, siste gode konfigurasjon og litt annet godsnaks. Om ikke noe annet fungerer, kan du prøve å kjøre Recovery ved hjelp av Vista-platen. Boot fra DVD'en og velg "Reparer din datamaskin" i skjermbildet "Installer Windows". Prøv deg frem med valgene du får. For (litt) mer info, se her. Ellers er det nok ikke dumt å reinstallere. Hvorfor ikke, sier nå jeg. Jeg mener det alltid er en vinn-vinn situasjon. Man får løst problemet og renset bort en hel masse annen grums. Dersom du har en annen maskin tilgjengelig er det bare å ta ut HD fra problem-PC'en og sette inn i den, for deretter å kopiere over alle viktige filer, før du formaterer og reinstallerer.
Metalhue Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Det blir en reinstallasjon tipper jeg for jeg har forsøkt reparer + kjør siste fungerende konfig + en haug med andre valg men det er ingen ting som nytter. I beste fall så ender jeg opp med svart skjerm med muspeker på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå