Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Vista starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er det ikke jeg som har problem men min kjære bror.

Han har en Toshiba Satellite X200-20T hvor vista nekter å starte.

Jeg har forsøkt å starte oppstartsreperasjonsverktøy og da blir skjermen svart, etter et halvt minutt så kommer muspekeren frem på skjermen men noe mer enn det skjer ikke.

Når jeg prøver å starte Windows på vanlig måte så kommer loading bildet (grønn firkant som jobber seg oppover) og der blir skiten stående.

Noen gode tips bortsett fra å reinstallere eller vente på Windows7?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke oppstartsrep. har du prøvd? Å trykke F8 i oppstarten er ikke dumt, der kan du prøve både Sikkerhetsmodus, siste gode konfigurasjon og litt annet godsnaks. Om ikke noe annet fungerer, kan du prøve å kjøre Recovery ved hjelp av Vista-platen. Boot fra DVD'en og velg "Reparer din datamaskin" i skjermbildet "Installer Windows". Prøv deg frem med valgene du får. For (litt) mer info, se her.

Ellers er det nok ikke dumt å reinstallere. Hvorfor ikke, sier nå jeg. Jeg mener det alltid er en vinn-vinn situasjon. Man får løst problemet og renset bort en hel masse annen grums. Dersom du har en annen maskin tilgjengelig er det bare å ta ut HD fra problem-PC'en og sette inn i den, for deretter å kopiere over alle viktige filer, før du formaterer og reinstallerer.

Skrevet

Det blir en reinstallasjon tipper jeg for jeg har forsøkt reparer + kjør siste fungerende konfig + en haug med andre valg men det er ingen ting som nytter. I beste fall så ender jeg opp med svart skjerm med muspeker på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...