Gå til innhold

BK: "Banen er stengt"


Anbefalte innlegg

Gikk forbi en fotballbane idag og ble veldig glad for at de opplyste om at det var stengt :)

Gjorde en s/h versjon med litt sephia-lignende toning, vignetering og korn. Usikker på hvordan det fungerte men kommentarer taes imot med glede.

Exif for de som vil ha det: Sigma 30mm, F4, 1/400s, iso100

 

post-104402-1235939523_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umiddelbart liker jeg ideen og motivet du her har hatt et godt øye for, liker motivet svært godt.

 

Desverre synes jeg derimot at du ikke har vært heldig med eksponeringen din. Blir litt lite kontraster til å fungere optimalt i sort hvitt og det er litt for lite detaljer igjen i snøen som dermed blir litt for dominerende.

 

Jeg tror jeg ville godt enda nærmere selve banen er stengt skiltet og lavere, så ville jeg ikke hatt med alfor mye av høyre siden for der er det mye bare hvitt somm ikke gir noe særlig ekstra. Redigeringen synes jeg er ok men kansje uten så kraftig vignettering. Hadde vært artig å sett orginalen etterhvert. Har en følelse av at du har brent ut sneen her. Brukte du noe overeksponering når du tok bildet ?

Lenke til kommentar

Heisann! Takker for innspill. Har tenkt det samme som deg og er igrunn enig. Snøen er ikke brent ut, men problemet er at det ikke var noe slags form for spor i snøen, den var helt slett og dermed heller lite detaljer og hente. Overeksponerte med litt over ett blendertrinn men var fortsatt et stykke unna og brenne ut snøen. Vurderte også cropping av høyresiden, men endte på og ikke gjøre det etter litt fram og tilbake. Tanken bak etterbehandlingen var og prøve og bryte opp et litt flatt og kjedelig motiv. Skal se om jeg ikke får lagt ut orginalen også. Takk igjen, Mvh Gert A :)

Endret av Gertab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...