Gå til innhold

hjelp til kjøp av anlegg.


Anbefalte innlegg

hei.

Er helt ny når det gjelder lyd og bilde. men har tenkt å kjøpe meg gulv høytalere og en forsterker. trenger ikke å væra av det beste, fordi jeg har ikke så mye penger for øyeblikket.

forsterkeren må ha nåk utganger så det lett kan oppgraderes.

så er det noen som vet av noe bra og billig?

pris: 3-4000kr

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra og billig, ja. Dynavoice F-6 Høytalere, og Cambridge Azur 340A SE forsterker. (vet ikke hva du mener med nok utganger).

takker, med flere utganger mener jeg at forsterkeren må ja tilgang til senter høytalere og bakkhøytaler osv...

 

hva er forskjelen på hjemmekino forsterker og stereo forsterker?

 

hva syns dere om dene forsterkeren:

Yamaha RX-V363

Endret av creaT
Lenke til kommentar

En surroundforsterker (som den du linket til) må nødvendig vis være dårligere en en stereoforsterker (som jeg linket til) til samme pris.

Vil anbefale med tanke på budskjettet å kjøpe en stereoforsterker og to høytalere nå, og heller kjøpe surroundforsterker senere når du har mer penger. Eventuelt kjøpe brukt. (F.eks denne)

 

Signaturen din er for stor. Grensen er max 4 linjer: https://www.diskusjon.no/guidelines#12

Lenke til kommentar
En surroundforsterker (som den du linket til) må nødvendig vis være dårligere en en stereoforsterker (som jeg linket til) til samme pris.

Vil anbefale med tanke på budskjettet å kjøpe en stereoforsterker og to høytalere nå, og heller kjøpe surroundforsterker senere når du har mer penger. Eventuelt kjøpe brukt. (F.eks denne)

 

Signaturen din er for stor. Grensen er max 4 linjer: https://www.diskusjon.no/guidelines#12

jeg kjøper heller en surround forsterker nå, enn å bruke enda mer penger på det.

så det bli letter å oppgradere hjemmekinoen. når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Det er helt greit at du ikke vil bruke så mye penger, man da må du offre en del kvalitet.

Men skal du ha en surroundreciver nå som du skal oppgradere fra, ville jeg bruke omtrent hele budskjettet på den, og kjøpe ett par små høtalere som senere brukes som bakhøytalere.

Eller du kan vurdere en av disse 'alt i ett' -anleggene til rund 4000,-

Lenke til kommentar
Det er helt greit at du ikke vil bruke så mye penger, man da må du offre en del kvalitet.

Men skal du ha en surroundreciver nå som du skal oppgradere fra, ville jeg bruke omtrent hele budskjettet på den, og kjøpe ett par små høtalere som senere brukes som bakhøytalere.

Eller du kan vurdere en av disse 'alt i ett' -anleggene til rund 4000,-

ok. kom over denne pakken.

Proson Libra 940 watt_pakke_i_Calvados_farve.html

hva syns du om den?

Lenke til kommentar

Du kan ikke be om så mye når du har 4000kr til rådighet bare. Men man må vel alltid starte en plass.

 

Pilot_Fire_1001_2x_m__Proson_Reality_C5

 

Yamaha_RX-V363_Black

 

Ble 4500 da, så må du plusse på frakt i tillegg. Du kommer ikke særlig mer ned i pris for surround om du skal ha enkelte komponenter, om du ikke handler brukte ting da. Og dette er uten subwoofer, som er en viktig komponent i Surroundoppsett i mine øyner.

 

Kan ikke love dette her vil høre bra ut, men igjen så er det ca det du får for ca 4000 kr.

Endret av Sjokoladekake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...