Knakk Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg har Vista Home Premium 32 bit med 4 GB minne. Ved å høyreklikke på min datamaskin står det jeg har 4 GB minne, samme med BIOS. Når jeg derimot ser i taskmanager står det under ytelse Fysisk minne (MB) Totalt 2300 Ved å kjøre flere tunge programmer ser jeg ytelsen peaker ved ca 2 gb minne. Hva kan grunnen være til at kun 2300 mb ram blir utnyttet? På forhånd takk.
black_knight Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg har Vista Home Premium 32 bit med 4 GB minne. Ved å høyreklikke på min datamaskin står det jeg har 4 GB minne, samme med BIOS. Når jeg derimot ser i taskmanager står det under ytelse Fysisk minne (MB) Totalt 2300 Ved å kjøre flere tunge programmer ser jeg ytelsen peaker ved ca 2 gb minne. Hva kan grunnen være til at kun 2300 mb ram blir utnyttet? På forhånd takk. 32bit windows støtter ikke mer enn 4gb TOTAL minne.. altså, inkludert gfx kort minne + alle andre minne variasjoner. Dermed forsvinner f.eks 512mb RAM hvis skjermkortet ditt har 512mb minne osv...
Knakk Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg har Vista Home Premium 32 bit med 4 GB minne. Ved å høyreklikke på min datamaskin står det jeg har 4 GB minne, samme med BIOS. Når jeg derimot ser i taskmanager står det under ytelse Fysisk minne (MB) Totalt 2300 Ved å kjøre flere tunge programmer ser jeg ytelsen peaker ved ca 2 gb minne. Hva kan grunnen være til at kun 2300 mb ram blir utnyttet? På forhånd takk. 32bit windows støtter ikke mer enn 4gb TOTAL minne.. altså, inkludert gfx kort minne + alle andre minne variasjoner. Dermed forsvinner f.eks 512mb RAM hvis skjermkortet ditt har 512mb minne osv... Det viste jeg ikke. Jeg har 2 skjermkort på 1gb, ikke crossfire aktivert. Vet du om det trekkes 2gb uansett da, virker jo mest logisk gitt mine tall. Best å staffe seg 64 bit altså.
black_knight Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg har Vista Home Premium 32 bit med 4 GB minne. Ved å høyreklikke på min datamaskin står det jeg har 4 GB minne, samme med BIOS. Når jeg derimot ser i taskmanager står det under ytelse Fysisk minne (MB) Totalt 2300 Ved å kjøre flere tunge programmer ser jeg ytelsen peaker ved ca 2 gb minne. Hva kan grunnen være til at kun 2300 mb ram blir utnyttet? På forhånd takk. 32bit windows støtter ikke mer enn 4gb TOTAL minne.. altså, inkludert gfx kort minne + alle andre minne variasjoner. Dermed forsvinner f.eks 512mb RAM hvis skjermkortet ditt har 512mb minne osv... Det viste jeg ikke. Jeg har 2 skjermkort på 1gb, ikke crossfire aktivert. Vet du om det trekkes 2gb uansett da, virker jo mest logisk gitt mine tall. Best å staffe seg 64 bit altså. Er redd for det ja, så 64bit er nok en god ide i ditt tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå