Gå til innhold

Vennligst hjelp: DVI på GTX260, svart skjerm


AMDXP

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk, vennligst hjelp.

 

Jeg har en Nvidia XFX GTX260 som gir meg svart skjerm når jeg kobler til to DVI kabler.

 

Specs: skjermkort driver: 118.206, 9 februar 2009, Windows XP, Samsung SyncMaster 2243bw, Samsung 40toms LCD.

Målet mitt er å koble min flatskjerm til pcen via en HDMI kabel og en HDMI til DVI konverter.

Når jeg starter opp pcen med tilkoblet pcskjerm og flatskjerm så får jeg svart skjerm på beggeskjermene og jeg hører at selve pcen jobber men sender ikke signal til skjermene.

 

Vennligst hjelp. Takk.

 

Her er utgangene på mitt skjermkort:

xfx_gtx_260_black_edition_04_thumb.jpg

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet med et eldre nvidiakort for en stund tilbake. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men tror det var noe i gaten av å sette i DVI-HDMI-kabelen til TV-en mens PC-en sto på, og så regulere innstillinger for flere skjermer i nvidia-verktøyet deretter. Prøvd dette?

Lenke til kommentar
Hei godtfolk, vennligst hjelp.

 

Jeg har en Nvidia XFX GTX260 som gir meg svart skjerm når jeg kobler til to DVI kabler.

 

Specs: skjermkort driver: 118.206, 9 februar 2009, Windows XP, Samsung SyncMaster 2243bw, Samsung 40toms LCD.

Målet mitt er å koble min flatskjerm til pcen via en HDMI kabel og en HDMI til DVI konverter.

Når jeg starter opp pcen med tilkoblet pcskjerm og flatskjerm så får jeg svart skjerm på beggeskjermene og jeg hører at selve pcen jobber men sender ikke signal til skjermene.

 

Vennligst hjelp. Takk.

 

Her er utgangene på mitt skjermkort:

xfx_gtx_260_black_edition_04_thumb.jpg

 

 

Du Må Disable Sli funktionen i Nvidia Manager og enable bruk av flere skjermer.

 

Hilsen Andreas

Lenke til kommentar
Du Må Disable Sli funktionen i Nvidia Manager og enable bruk av flere skjermer.

 

Hilsen Andreas

 

Takk for svaret Andreas!

 

Jeg fant ikke SLI funksjonen Nvidia Controlpanel (regner med det er det sammen som Nvidia Manager)

Men jeg lastet ned GPUZ programmet som fortalte meg at SLI er desabled.

Hvor kan jeg enable flere skjermer? Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet med et eldre nvidiakort for en stund tilbake. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men tror det var noe i gaten av å sette i DVI-HDMI-kabelen til TV-en mens PC-en sto på, og så regulere innstillinger for flere skjermer i nvidia-verktøyet deretter. Prøvd dette?

Har prøvd den andre veien. Funket ikke. Skal også prøve slik som du foreslår.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet med et eldre nvidiakort for en stund tilbake. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men tror det var noe i gaten av å sette i DVI-HDMI-kabelen til TV-en mens PC-en sto på, og så regulere innstillinger for flere skjermer i nvidia-verktøyet deretter. Prøvd dette?

Har prøvd den andre veien. Funket ikke. Skal også prøve slik som du foreslår.

Prøvde som du foreslo men som før ingen signal ble sendt til tven...

 

Noen nye forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...