Gå til innhold

Skifte ut komponenter på bærbar.


agail

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Hp pavilion maskin med en dvd-rom som har begynnt å trøble litt innimellom. Har sjekket at den er lett å skifte ut, men hvordan kan jeg sette inn i stedet, og får jeg bestilt det på f.eks. komplett?

 

Har også planlagt å sette i ekstra ram. Det er vel bare plug&play konsept?

 

Vurderer også å bytte ut harddisken min. Hvordan er det å bytte den, og er det lett å få tak i ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo bare en dvd-brenner der til hp. Kostet faen meg 5000 spenn!!!! Er det mulig å sette inn en av et annet merke?

 

Det samme når det gjelder harddisker!!!

 

Når det gjelder bytte av harddisk hvordan funker det med tanke på at windows er installert fra fabrikk og at det er en hp-recovery harddisk på pc'en. Er det bare å putte i en windows plate å innstallere eller kan jeg innstalere via recovery disken. Har også 3 recovery plater som jeg har fått sendt fra hp, men vet ikke om jeg kan innstallere windows med dem.

 

Ram'en vet jeg hva jeg trenger.

Lenke til kommentar
Det var jo bare en dvd-brenner der til hp. Kostet faen meg 5000 spenn!!!! Er det mulig å sette inn en av et annet merke?
Det er stor sansynlighet at en av de billige DVD-brennerne vil passe. Det samme med hardisker. Det er bare å finne ut hvilket grensesnitt den som sitter i har.

 

Jeg ville ha brukt en Windows-CD/DVD for å installere Windows på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...