Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke skru på WiFi på ny laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann en kompis av meg har akkurat kjøpt seg ny Laptop fra multicom:

Multicom Xishan M740

Jeg har installert ny versjon av Vista Ultimate 64bits og installert trådløs driver, men jeg får den ikke på nett. Problemet er at jeg ikke klarer og skru på det trådløse nettet, det står i manualen at man skal trykke FN+F11 men da skjer det ingenting, selv om de andre knappene f.eks FN+f9 osv fungerer. Jeg finner heller ingen knapper rundt på laptopen der man skal skru på det trådløse kortet.

Når jeg går inn og feilsøker står det bare at jeg må skru på det trådløse nettverkskortet.

Noe hjelp og få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Update: Jeg ikke får aktivert nettverkskortet på laptopen, det står under enhetsbehandling at den fungerer bra men FN+F11 fungerer ikke så jeg får ikke aktivert. Trenger en annen metode for å få aktivert kortet på, noen som vet?

Kjørte Manual Diagnostics Tool til Intel og der står det:

Wireless hardware is enabled

Diver is loaded. Net w5v64 Version : 12.2.0.11

Hardware Radio is OFF.

Skrevet

For at fn+f11 skal virke må du først og fremst installere drivere for DET også.

Altså, en driver som vet hva som skjer når fn+f11 blir trykket.

Nettverks og delingssenter > administrer nettverkstilkoblinger > Høyreklikk på trådløst nettverk og aktiver

Skrevet

Drivere er installert og avinstallert og installert på nytt, ingen av delene fungerer.

Vista er installert og avinstallert, dette fungerer heller ikke.

Det må da være EN eller annen måte og kunne skru den på uten tastaturet? For en sinnsykt idiotisk feil, blir helt svett.

Nettverks og delingssenter > administrer nettverkstilkoblinger > Høyreklikk på trådløst nettverk og aktiver
Denne er aktivert.
Skrevet

Jeg skal ikke påstå jeg heller vet sikkert, men har vært borti mye laptoper med lignende trøbbel fra Dell i det siste (Bruttolønnskjøp gjennom jobben). Disse har et nettverksprogram fra produsent (Dell), et program fra Intel, pluss at Windows har et innebygget. Jeg har stort sett fjernet eller deaktivert alle andre styringsprogrammer enn det innebygde. Gjør det litt enklere å feilsøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...