Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen, etter bare noen få minutter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Får en stund tilbake kjøpte jeg meg en maskin, og den funket fint den helt til noen dager siden så fikk jeg min første bluescreen, jeg restartet den og den funker en liten periode men så nå får jeg den bare oftere og oftere. jeg har prøvd å formatere maskinen men mitt i formateringen får jeg bluescreen igjen. jeg tok også et bildet av den som kanskje er til hjelp.

post-104293-1235736053_thumb.jpg

Jeg håper dere virkelig kan hjelpe meg her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper du kjenner til at du kan søke litt på Google med den koden du har fått. Det gjorde jeg, og fikk raskt opp denne lenken.

Videre, kan du også ta en kikk her.

Håper dette hjelper deg litt på vei, hold oss oppdatert om hvordan det går og om du får løst problemet.

Skrevet (endret)

Søk på google med 0x00000101. Du vil få treff som kan forklare årsaken.

Edit: Alt for sen - slik går det når du blir avbrutt av telefon før du trykker på "svar".

Endret av PerB
Skrevet

Vell, etter å ha lest det jeg fant, så ser det ut som det kan være grafikk korte som har en feil driver elns. Men nå kommer jeg ikke inn på windows engang, fordi i startet trodde jeg det var virus så jeg skulle til å formatere men fikk da bluescreen/BSOD mitt i formateringen. Men etter å ha lest litt så virket det som at det ikke var det som var problemet. På de sidene jeg har lest sier de at jeg må slette skjermkort driveren å bruke den jeg fikk fra cd'ene. men det er jo litt vanskelig når jeg ikke kommer inn i windows engang.

Er det noe mulighet for at jeg kan "resette" hele system elns uten å være i windows. Hvis dere skjønner hva jeg mener, evt noe på hovedkorte jumpere elns som kan tas ut og inn for å slette alt på maskinen og begynne på nytt?

Skrevet

Det finnes en CMOS-jumper som du kan bruke til å slette BIOS, men jeg tror ikke det er interessant. Du får ikke slette harddisken ved å gjøre det. Måten å få fjernet Windows på er som oftest å boote fra Windows-CD'en og deretter følge anvisninger på skjermen for å få formatert disken og lagt inn Windows på nytt.

Får du blåskjerm da, kan du prøve å benytte en CD med en Linux Distro til bare å formatere harddisken, for så å slå av maskinen. Du kan også sette inn harddisken som en slave-disk i en annen maskin.

Begge disse måten krever at du har litt erfaring med data. Dersom du ikke har det, prøv å formater på vanlig måte enda en gang (slik jeg beskrev ovenfor). Kanskje var det bare tilfelig at du fikk blåskjerm under formateringen, det har jeg ihvertfall aldri opplevd.

Husk å kopiere alle viktige filer før du formaterer. Dette kan også gjøres ved å sette disken inn i en annen maskin, og deretter kopiere over filene til OSet på den maskinen. Lykke til ;)

Skrevet

Jeg tenker jeg går for å prøve en cd med Linux Distro, fordi jeg har ingen annen stasjonær maskin som jeg kan putte hardisken i for øyetblikket. men hvor får jeg tak i den cd'en? er det noe jeg kan laste ned eller må jeg kjøpe den?

Skrevet

Nå har jeg litt lite erfaring med de nyeste Linux-Distroene. Jeg har ofte gjort det trikset med noen eldre versjoner. Uansett, Ubuntu kan lastes ned her, og jeg vil tro at den gir deg muligheten til å formatere. Det finnes jo et hav av andre gratis distroer der ute, så betale skal du ihvertfall slippe. Lykke til :thumbup:

Skrevet

Vell jeg fikk lastet ned ubuntu og brente det som en image fil på en cd, funket fint det helt til 74% av innstalasjonen. Da stoppet det opp akkurat som da jeg prøvde med windows cd'en. Jeg er nå helt tomt for ideer om hva jeg kan gjøre nå. Det jeg har gjort der:

- Helt i startet lette etter virus fant ingen.

- Det var mye støv i pc'en så jeg kjøpte en luft på boks og tok en skikkeling rengjøring.

- tok ut lydkortet, (jeg leste et sted at det var kanskje det som var feilen men var nok

ikke det).

- Byttet den orginale cpu viften med en nyere og kraftigere enn fra komplett.

- Restartet biosen.

- Formaterte pc'en min fikk bluescreen mitt i.

- Lastet ned ubuntu fikk det til å funke til 74% (men hardisken ble formatert)

- puttet windows cd'en tilbake i pc'en men fortsatt ble det bluescreen.

Altså jeg føler for at jeg har nesten gjort alt untatt og kjøpe nye deler (men det vil jeg ikke gjøre ennå for jeg vet hvor problemet ligger ellers så kan jeg ende opp med deler til en helt ny pc) også har jeg ikke tatt ut hardisken og formatert den i en annen stasjonær pc. Jeg kjøpte pc'en for ca 9 måneder siden så jeg har vell kanskje garanti? burde jeg sende den tilbake til komplett ? eller er det noen som har en anelse om hvor/hva problemet kan være?

TRD4U noen flere forslag?:p

Skrevet (endret)

Jeg er redd jeg må skuffe deg Nassetass :blush: . Du har virkelig lagt ned en skikkelig innsats :dremel: , og jeg må si det overrasker meg at du ikke har fått løst problemene. Det at også Ubuntu stopper opp kan vel kanskje indikere et alvorlig problem. Det er nå du skulle hatt en rundt 10 forskjellige pc'er (slik som meg ;) ), slik at du kan bytte litt rundt på komponenter, for å isolere problemet. Jeg er nok dessverre tom for ideer, ihvertfall må jeg gruble litt først :hmm: .

Tror nok ikke det er harddisken som er problemet, du fikk jo formatert den, gjorde du ikke? Uansett skader det jo ikke å sette den inn i en annen maskin.

Det kan nok kanskje være en idé å ta kontakt med Komplett, og fortelle de om probleme og det du har gjort for å løse de. Kanskje har de forslag å komme med eller gir deg mulighet til å bytte inn PC'en?

REDIGERT: La til noen tips og sendt Leif på dør.

Endret av TRD4U
Skrevet

Ja skulle nok hatt noen flere stasjonære pc'er liggende her men det har jeg nok ikke.:p Jeg skal lete litt rundt etter en annet pc'e som jeg kan putte hardisken inn i. Men jeg tror du har rett, at det er ikke den som er problemet her. For jeg fikk jo formatert den, det var selve instaleringen som krasjet. Men er jo vært et forsøk.

Men ser ikke bort ifra at jeg tar kontakt med komplett. det var de som bygde pc'en og den skal ikke slutte å funke etter 9 måneder sånn plutselig så jeg håper på at det går med på å evt bytte ut det som er feil eller fikse problemet uten å bytte ut noe. Jeg takker for all hjelpen jeg fikk, spesielt til deg TRD4U. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...