vihovde Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hva gjør man for å ligge blant de første i søkemotorene? Hva skal til får å komme først når man søker om f.eks "Koh Chang" (som forøvrig er en øy i Thailand). Hva kan man gjøre, bortsett fra det jeg allerede har gjørt, å bruke en META TAGS GENERATOR http://www.submitexpress.com/metatag.html Er det folk som tar oppdreg for å få bedre treff på sine sider? Her er min kode: <TITLE>VisitKohChang - Koh Chang(Ko Chang),Koh Mak(Ko Maak),Koh Kood(Ko Kut),Koh Laoya(Ko Laoya),Trat(Trad) Hotels and Resorts, Reservation / Booking Online Services,Trat Province,Thailand,Asia </TITLE> <META NAME="Keywords" CONTENT="koh chang, ko chang, kohchang, kochang, hotels, hotel,bangkok, Resort, island, islands, ko kut, koh kut, ko kood, koh kood, thailand, Hotel Reservation, ko mak, koh mak, ko maak, koh maak,Koh chang hotels, hotel in koh chang, hotels in koh chang, map koh chang, bungalows, travel guide, travel in thailand, trat hotels, reservation, booking, Thailand Travel, tourist, tourism, beach, white sand beach, package tour, scuba, diving, places to style in trat, Andaman sea "> <META NAME="Description" CONTENT="Visit Koh Chang accommodation hotels and resorts.You will also find helpful travel information that will assist in making up your mind as where to stay or visit"> <META NAME="Author" CONTENT="[email protected]"> <!-- META Tags generated by http://submitexpress.com/metatag.html --> Endret 27. februar 2009 av vihovde
aCa Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 God søkeplassering er et veldig stort og omfattende tema ofte refferet til som SEO (Search Engine Optimization). Det er egne firmaer som jobber utelukkende med å skaffe best mulig SEO til nettsteder så det er ikke lett å få til, men det finns en rekke grunn prinsipper man kan benytte seg av for at man i hvertfall ikke skader sin SEO. Mye av kunnskapen rundt SEO er noe man har fått ved hjelp av teste hva som fungerer. Derfor er det ofte lurt å lese mange forskjellige artikler, tips osv om temaet for å se hva som går igjenn på flere av sidene siden ikke alle tips er gode. Jeg vil anbefale deg å ta ett søk på google på SEO tips, SEO articles, SEO tips meta eller noe slikt. Ett tips jeg kan gi deg er å ikke så lange meta tags du har nå. Før var meta tags viktig men siden det er så ekstremt lett å misbruker de fleste søkemotorer meta tags til en viss grad. Det viktigste er å ikke ha for mange keyword og ikke for lang description slik at søkemotorene tror du prøver å spamme dem. Jeg har hørt noen si 5 keywords og under 200 ord på beskrivelsen men har også sett en del som sier det går fint med flere keyword. Lykke til!
JanFr Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Et tips er å linke til andre sider som handler om samme tema. Et annet godt tips er å få andre sider som handler om det samme temaet til å linke til deg
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Et tips er å linke til andre sider som handler om samme tema. Et annet godt tips er å få andre sider som handler om det samme temaet til å linke til deg Så sant som det er sagt. Dette er veldig viktig. Du tjener óg på å broke tradisjonell HTML - det vil seie at H1 inneheld overskrifta for sida di, og innhaldet står i paragraphs. Sjøl om du ikkje vil ha ein tekst midt på sida di der det står "Om oss" til dømes, kan du berre legge det inn med følgande kode: <h1 style="display:none;">Om oss</h1>. Google les det likevel - og då er det berre fryd og gammen. Heng du med på kor eg vil? Ikkje gjer ting for vanskeleg - held markupen din rein og ryddig så mykje det er mogleg. Søkeord er óg viktig - men ikkje for mykje av dei. For mykje gjentakelse kan føre til at sida det vart utesperra frå søkegigantane. Så longe divar med duplisert innhald og søkeord som er skjulte i bakgrunnen er til dømes frykteleg dumt å gjere. Og ja, det finnes monge som spesialiserer seg på SEO. Ikkje eg - men eg kan nok til at iallefall kjem opp på dei første sidene på Google. Eg har ei bok (PDF) som heiter SEO Made Easy, men desse finnes det monge av. Lukke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå