Gå til innhold

Nokia 7250 - DKU-5 Datakabel


Anbefalte innlegg

Bruker nyeste Nokia PC Suite.

 

Jeg har problemer med å overføre data fra mobilen til maskinen og omvendt. Når jeg åpner mappen "photos" e.l. på mobilen via "Phone Browser" får jeg ikke opp noen av bildene jeg har tatt. Selvom jeg refresher.

 

Når jeg går inn på "Phone Editor" kan jeg både sende meldinger og se meldingene og gjøre endringer i adresseboken o.l. -Så den finner telefonen iallefall.

 

Noen som vet hva problemet er?

Er ikke denne datakabelen 100% kompatibel med denne telefonen?

(Det står kun 7210 utenpå esken, men damen i telebutikken sa jeg kunne bruke den)

 

Har prøvd under følgende os: WinXP pro, Xp pro sp1, W2k pro, w2k adv server. Har også prøvd reinstallasjon og forskjellige USB porter. Har prøvd forskjellige språkvarianter av PC Suite.

 

Håper noen kan svare meg på dette. Datakabelen var jo ikke akkurat billig (500,-) og jeg er jo nødt til å ha muligheten til å overføre bildene jeg tar fra mobilen til maskinen, ellers er jo vitsen vekke.. :shrug:

 

 

 

edit: la til litt info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gå til en butikk som selger nokia og forklar problemet ditt, alle som selger nokia er forpliktet til å ta imot nokiatelefoner. dem sender da inn telefonen til en software-oppgradering

 

Okei, takk for hjelpen, mulig jeg får ta og gjøre det.

 

Men det er ingen her som med sikkerhet kan fortelle meg at de har samme kabelen og samme telefon som kan si at det virker hos dem?

Lenke til kommentar

Vel, sendte mail til Flexi-Data hvor jeg spurte om disse var kompatible.

 

"

Subject: Datakabel

 

 

Hei!

 

Jeg lurer på om dere har datakabel til Nokia 7250 ?

 

Er denne, http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=114578&name= kompatibel med 7250?

 

 

Mvh

Robert"

 

 

Fikk svar i går:

 

"

Subject: Re: Datakabel

 

 

hei,

nei den er ikke kompatibel desverre. Vi har ikke kabel for den mobilen enda. Har desverre ikke fått tilbakemelding på om/når vi vil få den inn. Du må nesten bare følge med på nettbutikken.

 

 

 

 

Ha en forsatt fin dag!

-------------------

- Flexi Data Ans -

Kringsjåveien 121

5163 Laksevåg

"

 

 

Noen som vet om noen butikker som har den aktuelle kabelen jeg trenger da??

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe en IR port? De har det på Clas Ohlson. Tror ikke denne er så mye dyrere enn en kabel heller.  :)

 

IR er da mye billigere enn kabel.. Funker ihverfall like bra.. :)

Denne bruker jeg:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

 

Eneste minuset er at det litt tungvint å få lagt den inn skikkelig på datan..

Men etter det er det bare å aktivere ir og legge telefonen foran den..

Kjempelett!! Koster vel halvparten av en kabel!!!! :wink:

Lenke til kommentar

Med IR porten skjer akkurat det samme!

 

Jeg kan legge filer fra maskinen og over til mobilen, men jeg får ikke se mappene og filene som ligger på mobilen på datamaskinen!!

 

Utrolig irriterendes! Jeg må jo ha fram bildene!

 

Ingen andre som har denne mobilen som kan fortelle meg hvordan de klarer å få overført bildene?? :shrug:

Lenke til kommentar
Med IR porten skjer akkurat det samme!

 

Jeg kan legge filer fra maskinen og over til mobilen, men jeg får ikke se mappene og filene som ligger på mobilen på datamaskinen!!

 

Utrolig irriterendes! Jeg må jo ha fram bildene!

 

Ingen andre som har denne mobilen som kan fortelle meg hvordan de klarer å få overført bildene??    :shrug:

 

Jeg har telefonen og det funker helt fint hos meg..

Hvis du skal se bildene som ligger på telefonen, går du inn på "nokia phone browser" som antageligvis du har lagt på skrivebordet, så finner du mappen "Nokia 7250" å der kan du gå inn i mappene på telefonen og se på bilder, kopiere bilder osv.

Går ikke dette går du ned i høyre hjørne i windows, på startlinja, finner ikonet av en mobiltelefon (Skal følge med PCsuite) og høyreklikker, velger connection mananger.. Deretter velger du IR connection, så skal den finne telefonen automatisk og du trenger bare å trykke ok..

Alt dette må gjøres ETTER at du har koblet til fonen med IR, bare så det er sagt.. :yes:

Lenke til kommentar
Med IR porten skjer akkurat det samme!

 

Jeg kan legge filer fra maskinen og over til mobilen, men jeg får ikke se mappene og filene som ligger på mobilen på datamaskinen!!

 

Utrolig irriterendes! Jeg må jo ha fram bildene!

 

Ingen andre som har denne mobilen som kan fortelle meg hvordan de klarer å få overført bildene??    :shrug:

 

Jeg har telefonen og det funker helt fint hos meg..

Hvis du skal se bildene som ligger på telefonen, går du inn på "nokia phone browser" som antageligvis du har lagt på skrivebordet, så finner du mappen "Nokia 7250" å der kan du gå inn i mappene på telefonen og se på bilder, kopiere bilder osv.

Går ikke dette går du ned i høyre hjørne i windows, på startlinja, finner ikonet av en mobiltelefon (Skal følge med PCsuite) og høyreklikker, velger connection mananger.. Deretter velger du IR connection, så skal den finne telefonen automatisk og du trenger bare å trykke ok..

Alt dette må gjøres ETTER at du har koblet til fonen med IR, bare så det er sagt.. :yes:

 

Takk for svar. Jepp allt dette gjør jeg.

 

Får ikke opp mappene som ligger på mobilen når jeg browser telefonen.

 

Tror jeg må levere den til reperasjon?

Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Jepp allt dette gjør jeg.

 

Får ikke opp mappene som ligger på mobilen når jeg browser telefonen.

 

Tror jeg må levere den til reperasjon?

 

Du kan ihvertfall høre med en "fagmann" el. l. der du kjøpte telefonen.. Eller ringe til Nokia.. Ikke at det kan gjøre så mye, men..

Jeg kan ihvertfall ikke hjelpe noe mer.. Du er sikker på at du har noen mapper på telefonen som det er noe i? Får i f. eks. toner mappa kommer det ikke fram noen av ringetonene som ligger på mobilen fra før, bare de du evt. har hentet inn selv..

Lenke til kommentar
Hvor my koster denne IR porten?

Kabelen er i hvertfall sinnsykt dyr, og jeg kommer ikke til å bruke den så mye at d gjør noe...

 

Tusen takk for alle svar som løser de små knutene i den lille hjernen min!

 

Bare gå på linken ovenfor..

 

Den koster 227.- uten frakt..

Vil vel komme på rundt 300, noe som er 200kr billigere enn Kabel

Og til Robkvi:

Gå inn i photos mappa, så venter du en stund.. Da tror jeg bildene skal komme opp etterhvert.. Det tar litt tid hos meg før de siste bildene jeg har tatt kommer..

Lenke til kommentar

Og til Robkvi:

Gå inn i photos mappa, så venter du en stund.. Da tror jeg bildene skal komme opp etterhvert.. Det tar litt tid hos meg før de siste bildene jeg har tatt kommer..

 

Ja, før, da det virket tok det oppimot 5 minutter før bildene begynte å komme, men nå har jeg vetet opptil flere timer med jævlige refresh, og der kommer ingenting.

 

Leverer den til Mobilverkstedet i dag, og hører hva de har og si, det er jo uansett garanti på den. Og hvis de sier det ikke er noe i veien med den, ber jeg dem prøve den selv..

Lenke til kommentar
Hvor my koster denne IR porten?  

Kabelen er i hvertfall sinnsykt dyr, og jeg kommer ikke til å bruke den så mye at d gjør noe...

 

Tusen takk for alle svar som løser de små knutene i den lille hjernen min!

Komplett.no

IR for seriell port: 227,- kr

IR for USB port: 299,- kr

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva mener du med at IR`n er tungvindt å legge skikkelig inn på data`n?

Har tenkt å kjøpe meg en sånn,men har ikke så fryktelig god peil på data :oops:

Er det mulig for en "Rookie" slik som meg å gjøre dette alene uten problemer? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...