Gå til innhold

Bedre ytelse ved filmredigering - hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

etter at AVCHD-formatet kom i hus har filmredigering blitt "litt" tyngre for PCen.

Har en liten tusenlapp å spandere på PCen nå, og hva er "flaskehalsen" her i forhold til mer flyt i redigeringen.

Bør jeg f.eks. oppgradere til 4gb ram?

 

Windows 7 Beta

C2D E6600 2.4ghz -> 3.15ghz

Corsair TWIN2X 6400 2x1GB

MSI P6N SLI FI hovedkort

Seagate Barracuda 7900.9 500GB

POW GeForce 8800GTS (320mb)

 

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde definitivt oppgradert til minst 4gb ram.

Regner med disken er SATA2? Kjøpte selv en WD Raptor for redigeringsbruk - da harddisken ofte er en flaskehals.

 

Oppgraderinger utover dette blir vel straks litt mer enn en tusenlapp, og resten av hardwaren er jo strengt tatt ganske up-to-date :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg hadde definitivt oppgradert til minst 4gb ram.

Regner med disken er SATA2? Kjøpte selv en WD Raptor for redigeringsbruk - da harddisken ofte er en flaskehals.

 

Oppgraderinger utover dette blir vel straks litt mer enn en tusenlapp, og resten av hardwaren er jo strengt tatt ganske up-to-date :)

 

 

Du bør oppgradere til 4GB helt umiddelbart før du tenker på noe annet. Regner med at du får disk-caching av minne da 2GB ikke holder til opperativsystem og de vanligste tillegsprogrammene alene nesten, langt mindre noe videoredigering. Jeg har 3 GB minne selv og ser at den bruker litt over 2 GB jevnt. Du kan gå på oppgavebehandling og sjekke ytelsen, hvor mye minne som er i bruk til en hver tid. Da får du en pekepinn på om hvor mye minne som er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...