Gå til innhold

Trenger en ny profftelefon


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en telefon som har QWERTY tastatur med norske æ, ø og å i tillegg. Vil gjerne ha mulighet for å åpne vanlige office dokumenter samt PDF. Sitter ennå på gjerdet fordi jeg hører at slike telefoner sliter veldig mye med dårlig batteritid og softwarecrash. Dere som har slike telefoner, hvor langt har de kommet med batteritid og slikt?

 

Samboeren min har en HTC Cruise som han må lade hver dag. Han ringer ikke ofte engang, og sender moderat mengde med SMS. Hvis han kobler den opp mot WIFI så går batteriet på null komma niks. Jeg håper på en profftelefon som kan gå noe lenger mellom ladningene enn så.

 

Den telefonen jeg har nå er en Nokia 6110 Navigator, men å surfe på HTML sider er ganske tungvint pga skjermen og noen ganger får meg feilmelding om at RAM er fullt eller lignende. Batteritiden derimot er en drøm til å være en S60 telefon. Det kan gå 3-4 dager mellom hver ladning selv om batteriet nå er ca. 2 år gammel.

 

Kort oppsummert:

- Fullt QWERTY tastatur med æ, ø og å.

- Dokumenthåndtering

- Stor skjerm for lettere surfing

- God batteritid

- God kalenderorganisering

- AGPS

 

De jeg har sett på er Xperia X1 og den kommende Nokia N97. Er litt skeptisk til HTC pga samboeren sin som må lades hver dag etter moderat bruk.

 

Har egentlig følelsen av at god batteritid er for tidlig i utviklingen enda for slike telefoner, eller? Jeg forventer ikke at slike profftelefoner skal ha like lang batteritid som 6110 Navigator pga de har jo mye tyngre software, men feks. batteritid på 2 dager elns?

 

Dette hørtes veldig mye ut som en PC jeg egentlig er på utkikk etter, men det passer ikke alltid å ha med laptopen min (selv om den er på 12"). Og de gangene jeg har behov for å sjekke noe kjapt er det praktisk med en telefon som har funksjonene.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så er Xperia av de aller beste Windowstelefonene når det gjelder batteritid. Tastaturet er dog, etter min og mange andres mening, lite behagelig å skrive med. Touch Pro har igjen et langt bedre tastatur, men hakket dårligere batteritid. Touch Pro 2 er jo på vei nå, med større og bedre skjerm, videoutgang, stereo mikrofoner/høyttalere og annet snacks.

Lenke til kommentar

litt rar de den debatten om at tastaturet på Pro skal være så mye bedre enn på Xperia

Jeg har hatt begge og har aldri lagt merke til noe forskjell.

 

 

 

Som sagt så er Xperia av de aller beste Windowstelefonene når det gjelder batteritid. Tastaturet er dog, etter min og mange andres mening, lite behagelig å skrive med. Touch Pro har igjen et langt bedre tastatur, men hakket dårligere batteritid. Touch Pro 2 er jo på vei nå, med større og bedre skjerm, videoutgang, stereo mikrofoner/høyttalere og annet snacks.

Var ikke skjermen på Pro 2 like stor som på ener`n ? Bedre oppløsning men mener den ikke ble større...

Lenke til kommentar

OK, jeg skulle ønske N97 ble lansert snart slik at jeg kan høre med hvor bra batteritid den evnt. har. Da får jeg sammenlignet med Xperia også. Hvor ofte må Xperia lades, etter gjennomsnittlig bruk?

 

Dere som har HTC, må dere lade hver dag? Eller er det bare HTC Cruise som har så dårlig batteri?

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Som sagt så er Xperia av de aller beste Windowstelefonene når det gjelder batteritid. Tastaturet er dog, etter min og mange andres mening, lite behagelig å skrive med. Touch Pro har igjen et langt bedre tastatur, men hakket dårligere batteritid. Touch Pro 2 er jo på vei nå, med større og bedre skjerm, videoutgang, stereo mikrofoner/høyttalere og annet snacks.

Var ikke skjermen på Pro 2 like stor som på ener`n ? Bedre oppløsning men mener den ikke ble større...

 

HTC Touch Pro 2:

Skjerm: 3,5 tommer, 800 x 480 piksler

 

den er like stor som iPhone sin skjerm med touch HD sin oppløsning.

 

og får å holde meg litt on topic

Batteri: 1500 mAh, 14,5 døgn hviletid, 6,59 timer taletid

noe som ikke er så aller verst. men den mangler ÆØÅ knapper på tastaturet da.

Lenke til kommentar
Som sagt så er Xperia av de aller beste Windowstelefonene når det gjelder batteritid. Tastaturet er dog, etter min og mange andres mening, lite behagelig å skrive med. Touch Pro har igjen et langt bedre tastatur, men hakket dårligere batteritid. Touch Pro 2 er jo på vei nå, med større og bedre skjerm, videoutgang, stereo mikrofoner/høyttalere og annet snacks.

Var ikke skjermen på Pro 2 like stor som på ener`n ? Bedre oppløsning men mener den ikke ble større...

 

HTC Touch Pro 2:

Skjerm: 3,5 tommer, 800 x 480 piksler

 

den er like stor som iPhone sin skjerm med touch HD sin oppløsning.

 

og får å holde meg litt on topic

Batteri: 1500 mAh, 14,5 døgn hviletid, 6,59 timer taletid

noe som ikke er så aller verst. men den mangler ÆØÅ knapper på tastaturet da.

Du har rett ang skjermen på pro 2, det var kameraet som var like dårlig som på ener`n :-)

 

 

Jeg hadde uten tvil valgt Nokia E71. Aldri vært så fornøyd med en telefon jeg!

 

Bra telefon, men nitrist skjerm og forferdelig kamera(om det betyr noe for vedkommende)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...