Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen er blitt tregere og dårligere, vil det hjelpe å reformatere den tilbake til fabrikk standard?


Anbefalte innlegg

Spill som jeg kunne spille helt uten problemer før, har pluttselig begynt og kjøre mye dårligere (Warhammer online blant annet)Og pc'en virker tregere.

Er det anbefalt og reformatere den tilbake til fabrikk standard? vil ALT som er på dataen bli fjernet?

 

Og når jeg har gjort dette, må jeg sikkert oppdatere drivere igjen. Har en aspire 6920

speccs er: Ram:4gb

Processor: Intel® core™2 Duo CPU. T8100 @ 2.10 ghz 2.10ghz

Graphic card: NVIDIA GeForce 9500M GS

 

Er det andre ting en grafikk kortet jeg vil trenge å oppdatere da? (For spilling da) Og hvor kan jeg få nye drivere til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid lurt å reformatere en gang i blant, ettersom at som tiden går vil maskinen bli angrepet av div virus, spyware, programmer hoper seg opp og stjeler litt ressurser, registeret blir herpet. Å reformatere vil nesten alltid hjelpe på ytelsen, men du vil miste alt av data som ligger på den partisjonen du reformaterer, så lag en kopi av det du vil beholde.

Lenke til kommentar

Ta kopi av alt du ikke vil miste.

 

Støvsug viftekanaler og pc ellers, vær forsiktig med å komme for nær taster/løse ting.

 

Start Acer eRecovery som er et program du har på pcen, og velg “Restore to Factory Default Settings”

 

Med å bruke dette programmet trenger du ikke bruke de dvd/cdene som bør vært brent ut når du satte opp maskinen første gangen.

 

Da blir den som den var når den var ny, du mister alt, men den er klar til bruk med drivere og alt.

 

Du kan gjerne begynne med å støvsuge, så ser du om det gjør noe forskjell, kanskje det er nok.

Endret av Jaguaren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...