Brumund Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Er på utkikk etter en bra 32" som ikke koster alt for mye (maks 5000,- eller deromkring) Har sett på sony u4000 og får den for 4500,- lg3000 koster vel ca 4000,- (lg6000 er uaktuell på grunn av sær samboer :!: ) Noen som har innspill for eller mot noen av disse, eventuelt andre, bedre forslag? Større TV er uaktuelt og den kommer til å bli brukt til normal tv titting og film. (har kabel og HD-dekoder fra Canal Digital)
cmyrland Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Er på utkikk etter en bra 32" som ikke koster alt for mye (maks 5000,- eller deromkring) Har sett på sony u4000 og får den for 4500,- lg3000 koster vel ca 4000,- (lg6000 er uaktuell på grunn av sær samboer :!: ) Noen som har innspill for eller mot noen av disse, eventuelt andre, bedre forslag? Større TV er uaktuelt og den kommer til å bli brukt til normal tv titting og film. (har kabel og HD-dekoder fra Canal Digital) 32PG6000 er jo en knallers plasmatv fra LG, ellers har du jo LE32A466 fra Samsung med god bildekvalitet. Sony L og U-serie er ikke imponerende, for å si det sånn. LG3000 gir deg et bedre bilde ut av esken.
Jada-jada Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Kjøp LG PG6000 verdens beste 32 plasma tv. https://prisguiden.no/product.php?product_id=92776
Brumund Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 (endret) Kjøp LG PG6000 verdens beste 32 plasma tv. https://prisguiden.no/product.php?product_id=92776 Har egentlig ikke tenkt på plasma pga liten størrelse (32") men PG6000 får mye skryt. Pent utseende har den også. Hva har det å si at den er 100Hz istede for 50/60? Husker en selger som mente det skulle i mye roligere bilde med 100Hz på billedrørs tv når jeg kjøpte min forrige tv for en god del år siden. Hva er fordel/ulempe med plasma mot LCD i 32" klassen? Når det gjelder Samsung er det mange som ikke anbefaler å gå lavere enn A5xx har jeg sett. Når det gjelder Sony, er det slik at det bare er V og W seriene som duger? Endret 18. februar 2009 av Brumund
cmyrland Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 Kjøp LG PG6000 verdens beste 32 plasma tv. https://prisguiden.no/product.php?product_id=92776 Har egentlig ikke tenkt på plasma pga liten størrelse (32") men PG6000 får mye skryt. Pent utseende har den også. Hva har det å si at den er 100Hz istede for 50/60? Husker en selger som mente det skulle i mye roligere bilde med 100Hz på billedrørs tv når jeg kjøpte min forrige tv for en god del år siden. Hva er fordel/ulempe med plasma mot LCD i 32" klassen? 100Hz gir mer smidige bilder, det er riktig. Fordel plasma: Ingen tap av bildekvalitet på grunn av innsynsvinkelen. Bedre, mer behagelig bilde i forhold til LCD i samme prisklasse. Ulemper plasma: Ikke optimal bildekvalitet ved PC-tilkobling, høyere strømforbruk, kan fort "drukne" i en solfylt stue (Bildet blir vanskelig å se) Fordel LCD: Kongen over PC-tilkoblinger. 1080p er mer eller mindre standard, fordel ved tilkobling av PC. Lavere strømforbruk enn plasma. TV-en veier mindre, uten at det har allverden å si. Ulemper LCD: Bildekvaliteten blir gradvis dårligere (blassere bilde, fargefeil) jo større innsynsvinkelen er. Gjerne et par tusen kroner dyrere for bildekvalitet tilsvarende plasma-tv. Tror jeg fikk med det grøvste der Når det gjelder Samsung er det mange som ikke anbefaler å gå lavere enn A5xx har jeg sett. Når det gjelder Sony, er det slik at det bare er V og W seriene som duger? A466, som jeg har sett, har imponert meg. Synes faktisk den er finere i bildet ut av esken enn A566, men jeg har ikke fått "stresstestet" dem. Vil tro man får se større forskjeller i bildekvaliteten da, i 5-seriens favør. Skal du ha en god Samsung bør du uansett gå for 6 eller 8-serien, det er først da du får 100Hz og alt snackset Samsung får skryt for. Det du har hørt om Sony er også riktig. Selv synes jeg W4500 er en knall-TV, men jeg har ikke sett så alt for mye på V-serien.
Brumund Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Takk for svar. Skal tenke litt på hva det ender opp med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå