Gå til innhold

Sony kdl32u4000 eller 32lg3000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter en bra 32" som ikke koster alt for mye (maks 5000,- eller deromkring) Har sett på sony u4000 og får den for 4500,- lg3000 koster vel ca 4000,- (lg6000 er uaktuell på grunn av sær samboer :!: ) Noen som har innspill for eller mot noen av disse, eventuelt andre, bedre forslag? Større TV er uaktuelt og den kommer til å bli brukt til normal tv titting og film. (har kabel og HD-dekoder fra Canal Digital)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er på utkikk etter en bra 32" som ikke koster alt for mye (maks 5000,- eller deromkring) Har sett på sony u4000 og får den for 4500,- lg3000 koster vel ca 4000,- (lg6000 er uaktuell på grunn av sær samboer :!: ) Noen som har innspill for eller mot noen av disse, eventuelt andre, bedre forslag? Større TV er uaktuelt og den kommer til å bli brukt til normal tv titting og film. (har kabel og HD-dekoder fra Canal Digital)

32PG6000 er jo en knallers plasmatv fra LG, ellers har du jo LE32A466 fra Samsung med god bildekvalitet. Sony L og U-serie er ikke imponerende, for å si det sånn. LG3000 gir deg et bedre bilde ut av esken.

Skrevet (endret)
Kjøp LG PG6000 verdens beste 32 plasma tv.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=92776

Har egentlig ikke tenkt på plasma pga liten størrelse (32") men PG6000 får mye skryt. Pent utseende har den også. Hva har det å si at den er 100Hz istede for 50/60? Husker en selger som mente det skulle i mye roligere bilde med 100Hz på billedrørs tv når jeg kjøpte min forrige tv for en god del år siden. Hva er fordel/ulempe med plasma mot LCD i 32" klassen?

Når det gjelder Samsung er det mange som ikke anbefaler å gå lavere enn A5xx har jeg sett. Når det gjelder Sony, er det slik at det bare er V og W seriene som duger?

Endret av Brumund
Skrevet
Kjøp LG PG6000 verdens beste 32 plasma tv.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=92776

Har egentlig ikke tenkt på plasma pga liten størrelse (32") men PG6000 får mye skryt. Pent utseende har den også. Hva har det å si at den er 100Hz istede for 50/60? Husker en selger som mente det skulle i mye roligere bilde med 100Hz på billedrørs tv når jeg kjøpte min forrige tv for en god del år siden. Hva er fordel/ulempe med plasma mot LCD i 32" klassen?

100Hz gir mer smidige bilder, det er riktig.

Fordel plasma: Ingen tap av bildekvalitet på grunn av innsynsvinkelen. Bedre, mer behagelig bilde i forhold til LCD i samme prisklasse.

Ulemper plasma: Ikke optimal bildekvalitet ved PC-tilkobling, høyere strømforbruk, kan fort "drukne" i en solfylt stue (Bildet blir vanskelig å se)

Fordel LCD: Kongen over PC-tilkoblinger. 1080p er mer eller mindre standard, fordel ved tilkobling av PC. Lavere strømforbruk enn plasma. TV-en veier mindre, uten at det har allverden å si.

Ulemper LCD: Bildekvaliteten blir gradvis dårligere (blassere bilde, fargefeil) jo større innsynsvinkelen er. Gjerne et par tusen kroner dyrere for bildekvalitet tilsvarende plasma-tv.

Tror jeg fikk med det grøvste der ;)

Når det gjelder Samsung er det mange som ikke anbefaler å gå lavere enn A5xx har jeg sett. Når det gjelder Sony, er det slik at det bare er V og W seriene som duger?

A466, som jeg har sett, har imponert meg. Synes faktisk den er finere i bildet ut av esken enn A566, men jeg har ikke fått "stresstestet" dem. Vil tro man får se større forskjeller i bildekvaliteten da, i 5-seriens favør. Skal du ha en god Samsung bør du uansett gå for 6 eller 8-serien, det er først da du får 100Hz og alt snackset Samsung får skryt for.

Det du har hørt om Sony er også riktig. Selv synes jeg W4500 er en knall-TV, men jeg har ikke sett så alt for mye på V-serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...