Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hardware booter ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte nylig XFX GeForce GTX 260, Asus M3A78 PRO og AMD Phenom II X4 920.

Når alt var montert vil ikke systemet boote i det hele tatt, viftene og alt begynner å suse og det lyser grønt på hk, men skjermen som er koblet til forblir blank. Har prøvd alt av skjermtilkoblinger både på nye gpuen og onboard gpuen. Ingen lyder på kabinettspeakeren heller. Nå har ikke jeg dypeste innsikt i hvordan jeg feilsøker meg fram i det her, men nok strøm skal alt få... har en 1000W PSU.

 

Eneste jeg har klart å jobbe meg fram til er at cpuen ikke kommer overens med hk. Men jeg er ikke sikker.

 

Har noen her innsikt i hva jeg kan prøve? :/ minnebrikkene mine er Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

framdeles er alt helt svart :/

 

kom over dette da:

"Desperately needed a new computer, after deciding on AMD, more specifically the Phenom II 940, i picked up this board, heard good things about the M3A78, so figured an extra few dollars for the "pro" would be a bad idea, i had some wiggle room in my budget. paired this up with the aforementioned processor, 4 gigs of G.Skill 4-4-4-12 ram, and an Sapphire 4650, initially i was under the impression that something was DOA, either my Proc, or this board, fortunately i have a friends who has a socket AM2 processor, so we did some troubleshooting, threw the Phenom into his gigabyte, and it posted (something this one did not initially) so i thought it was the board, so just to be sure, thew his proc in my board, posted, just fine... so i double checked compatibility, and it was there, after some research on the Asus site, i found that the Bios revision i had was rather old, and did not support newer Processors, so after a few days of frustration, trying ram that didn't require a higher voltage, we updated the Bios, thew in the Phenom II, and it posted. after that I've had no problems. everything about it works like it should, i'm very impressed. "

 

Men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal tyde dette :/ hvordan kan jeg oppdatere bios uten å ha muligheten til å komme inn i det?

Endret av jebus2
Lenke til kommentar

Okei, fikk tak i en annen cpu som passet og kom meg da inn i bios, flashet det med et bios jeg fant på asus som skulle være kompitabel. Nå er vista innstallert og alt ser ut til å fungere :)

 

Men jeg kom over en annen ting, når jeg putter nettverkskabelen inni klikker den ikke til og diodene lyser ikke. finnes det flere typer plugger her som mulig ikke kan passe ? :S

Lenke til kommentar

Prøv annen nettverkskabel. Har du nettverkskort innstallert i device manager? Mener at lanporten skal blinke når du slår på maskinen uansett om det kabel i eller ikke. Men det hjelper jo ikke så mye, men du ser jo om den lever eller ikke.

 

Nettverkskabel er nettverkskabel, noen forskjellige hastigheter de støtter, men den pluggen er standard!!

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...