Ppze Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Hei... Jeg har nettopp kjøpt ny pc på datakjeden og Når jeg starta den opp og instalerete spill gikk deet greit .. men når jeg har spilt Farcry2 som fulgte med har den slått seg av uten noe varsel den skrur seg av med en gang.. og det kommer ikke opp noe informasjon om hvorfor .. skal jeg kontakte datakjeden eller går det fikse det selv? takk For raske SVAR
eirik5800 Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 Hei... Jeg har nettopp kjøpt ny pc på datakjeden og Når jeg starta den opp og instalerete spill gikk deet greit .. men når jeg har spilt Farcry2 som fulgte med har den slått seg av uten noe varsel den skrur seg av med en gang.. og det kommer ikke opp noe informasjon om hvorfor .. skal jeg kontakte datakjeden eller går det fikse det selv? takk For raske SVAR Skru den fra hverandre og monter den på nytt.. det gjorde jeg og det funket helt fin. no problemo.. husk datakortet!!!
Svenni212000 Skrevet 14. februar 2009 Skrevet 14. februar 2009 (endret) Nå har ikke jeg sett inni en PC fra datakjeden, og jeg vet heller ikke hva slags PC du har kjøpt fra datakjeden. Det virker dog ikke som de tar hensyn til kjøling, det virker ikke som de monterer ekstra vifte for skikkelig kjøling av komponentene. Symptomene du beskriver kan skyldes overoppheting, kan vell kalle det en sikkerhetsanordning som automatisk skrur av PCen istedet for at komponentene skal bli ødelagt. Nå kan dette enkelt fikses ved å montere en ekstra vifte elelr to. Problemet er dog at du høyst sansynlig vil bryte garantien om du gjør dette selv, det selv om montering av vifter ikke er mer hokus pokus enn å skru fast en dings med skruer og koble til strømkontakt. Det er dog noen ting du kan gjøre selv for å teste litt _________________________________________________ > Kontroller at du har de nyeste driverene > Kontroller at du har orginal drivere > Kontrollere at maskinen er fri for virus, spyware og annen malware. > Installere HWMonitor for å kontrollere tempratur og vifter > Kjøre noen runder med 3DMark06 eller 3DMark Vantage om din PC støtter dette PS: ha oppe HWMonitor mens du kjører 3DMark for å kontrollere tempratur. > Kontroller Ram for feil. PS: Har du vista eller Win7 er slik diagnoseprogram innebygget. 1 skriv MdSched.exe i søkefeltet under Startmenyen. 2 Start Windows Memory Diagnostics Tool 3 Velg "start på nytt nå" 4 Når Windows Memory Diagnostics Tool starter trykker du F1 5 Sett Test mix til Exended 6 Sett Cache til Defaults 7 Sett Pass count på 2 eller 3 8 Trykk F10 for å lagre innstillingene 9 Start/forsett søket :: Sett deg ned og vent (Dette kan ta en god stund) Har du ikke Vista, kan du laste ned Windows Memory Diagnostic programmet > Kontroller Harddisk for feil. PS: Beste måte å kontrollere HDD for feil er å benytte produsentens diagnoseverktøy. Det skal stå opplyst produsentens HDD under HWMonitor, trenger du dog mer info kan du bruke SIW. Last ned Diagnoseverktøyet (for DOS er anbefalt) og kjør en full test (IBM/Hitachi) (Fujitsu) (Seagate/Maxtor) (Samsung)<>(Samsung) (Western Digital) Edit: For bedre luftflyt, kan du goså se til at ledningene ikke slenger til alle kanter i kabinettet. Bruk strips eller kabelbånd for å rydde/organisere kablene i kabinettet. Endret 14. februar 2009 av Svenni212000
Ppze Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Skrevet 14. februar 2009 http://datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2121484;c:36161 Det er pcen jeg har kjøpt... JEg kan teste og instalere ny vifte det fulgte med en ekstra i pakke.. OG jeg spurte han jeg kjøpte den av og ha sa at jeg ikke mista garantien med og bytte/legge til Skjermkort så jeg tror det gjelder det samma med Vifter
Ppze Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Skrevet 15. februar 2009 Noe jeg ikke skjønner helt er at hvordan kan tempen inne i pcen ligge på 85-90 Grader når jeg er bare på internett og hører på musikk det er jo ekstremt mye.. og det er etter jeg la til den ekstra vifta som fulgte med..
EvenL Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Noe jeg ikke skjønner helt er at hvordan kan tempen inne i pcen ligge på 85-90 Grader når jeg er bare på internett og hører på musikk det er jo ekstremt mye.. og det er etter jeg la til den ekstra vifta som fulgte med.. 85-90 grader når du bare er på internett og hører på musikk kan ihvertfall ikke være riktig. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare sendt hele greia tilbake til Datakjeden og fått de til å ordne opp etter seg.
nipton Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 jaa dette er veldig rart, send den inn helst. er ganske sikker på at noe er seriøst feil om det ikke er at Cpuen ikke har kontakt me stock kjøleren. Et normaly system med front og bak 120mm vifte skal ligge langt under 85 helst nede i 40ish. Om ikke så kan du laste ned Rivatuner og stille inn fan speeden på kortet ditt. Håpe du får fixa det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå