Gå til innhold

CoD 4 eller Halo 3?


NuclearApe

Anbefalte innlegg

Ease up on halo, halo is a game of the past, for little girls and boys who want to jump around in little red and blue jumpsuites, jumping 20 feet in the air, shootin 50 rounds into each other trying to get a kill. Call Of Duty is bringing the reality of war to video games, chaos, confusion, next thing you know your dead. unless you adapt and survive. Call Of Duty is the start or the future of warfare games, next thing you know they'll be teaching us how survive in war through videos games. Halo was good once apon a time but they need to step it up, to keep up. And Just one more thing to top it off, all the halo fans saying that call of duty MW is for girls and takes no skill to be good at never played CODMW for more then 5 minutes because they couldn't see their red and blue opponents jumping sky high trying to shoot each other with lasers and needlers. Therefore they weren't successful in getting any kills, because in COD your opponents have camo, and real true to life weapons and kill you with a resonable amount of rounds that would kill a human.

 

Why in english?

 

Vay dånt ju rait in nårsk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ease up on halo, halo is a game of the past, for little girls and boys who want to jump around in little red and blue jumpsuites, jumping 20 feet in the air, shootin 50 rounds into each other trying to get a kill. Call Of Duty is bringing the reality of war to video games, chaos, confusion, next thing you know your dead. unless you adapt and survive. Call Of Duty is the start or the future of warfare games, next thing you know they'll be teaching us how survive in war through videos games. Halo was good once apon a time but they need to step it up, to keep up. And Just one more thing to top it off, all the halo fans saying that call of duty MW is for girls and takes no skill to be good at never played CODMW for more then 5 minutes because they couldn't see their red and blue opponents jumping sky high trying to shoot each other with lasers and needlers. Therefore they weren't successful in getting any kills, because in COD your opponents have camo, and real true to life weapons and kill you with a resonable amount of rounds that would kill a human.

 

Selv velger jeg helst cod4 for tiden, men det som skrives her er rett og slett ikke sant...

 

Halo er dobbelt så mye kaos og forvirring, hvis du spiller et par intense slayer-runder merker du fort at livet ditt er mye kortere enn i cod4 hvor det er mye vanligere å snipe, gjemme seg i buskene og snike seg rundt.

Hvis du tror du kan bli en soldat med neste generasjon COD-spill, ta deg en bolle! Spill kan i beste fall lære soldater taktikk og teori, men du vil aldri lære å overleve på en slagmark etter å ha spilt et spill. De som tror det trenger en realitycheck.

 

Halo 3 er bygd med tanke på profesjonelle spillere i Major League Gaming i USA som bruker dette spillet for å avgjøre de største turneringene med svære pengepremier. Det er i dette spillet proffene virkelig tar av med buttonglitches og combos de fleste ikke har hørt om. COD4 er rett og slett ikke på Halo 3 sitt nivå når det kommer til konkurranse-gaming.

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar

Ville nok gått for COD4. har spilt begge online og COD4 har mindre irriterene barn som prater (Kan hende jeg har vært uheldig med Halo 3 serverene, men det er alltid en eller annen unge med Chipmunk stemme som roper generelle leetspeak gloser).

 

Finner også COD4 singleplayer delen bedre enn Halo3 sin. Halo 3 var for meg et morro spill, men spilte det stortsett mens jeg ventet på at et annet spill skulle komme.

Lenke til kommentar
Ease up on halo, halo is a game of the past, for little girls and boys who want to jump around in little red and blue jumpsuites, jumping 20 feet in the air, shootin 50 rounds into each other trying to get a kill. Call Of Duty is bringing the reality of war to video games, chaos, confusion, next thing you know your dead. unless you adapt and survive. Call Of Duty is the start or the future of warfare games, next thing you know they'll be teaching us how survive in war through videos games. Halo was good once apon a time but they need to step it up, to keep up. And Just one more thing to top it off, all the halo fans saying that call of duty MW is for girls and takes no skill to be good at never played CODMW for more then 5 minutes because they couldn't see their red and blue opponents jumping sky high trying to shoot each other with lasers and needlers. Therefore they weren't successful in getting any kills, because in COD your opponents have camo, and real true to life weapons and kill you with a resonable amount of rounds that would kill a human.

Jaa copy-paste ett dårlig argument er super-b!

Ehm, altså. Halo 3 er mindre realistisk enn CoD, ja. Men det trenger ikke bety at CoD er bedre. Enkelt og greit, at ett spill er realistisk er ikke ett pluss. Blir spillene for realistiske blir de faktisk kjedelige som fy.

Lenke til kommentar

Halo 3

solid single player story

færre fiender som spiller mer taktisk og tåler opptil flere skudd

grei grafikk

bra fysikkeffekter

kjøretøy

middelmådig multiplayer

store områder å bevege seg over i singleplayer (du velger ruten selv)

 

CoD 4

solid single player story

flere fiender som ikke spiller taktisk og tåler få skudd (mass-kill)

nydelig grafikk

middelmådige fysikkeffekter

ingen kjøretøy

superbra multiplayer!!

singulære områder å bevege seg over i singleplayer (A til B, ikke valgfrihet som i halo 3)

 

Personlig har jeg valgt å kjøpe begge spillene. Begge to er bra spill på sin måte. Cod4 ligner på andre spill i cod serien. Halo 3 ligner på andre spill i halo serien. Spørs hva du liker.

Lenke til kommentar

Tror det her går litt på alder.. Ser små søsken og barna til kompiser osv sitter med halo 3. All hoppingen og fargene er sikkert kjempe gøy for de.

 

Ingen av mine kompiser og bekjente (30-40år) spiller halo 3. Alle begrunner det med det samme: det er ett barne spill. De spiller alle heller COD4, for det er ett mer voksent spill som krever litt mer tenking/strategi enn og bli flinkest på og hoppe opp og ned med en plasma rifle og skyte på fargerike motstandere.

Lenke til kommentar
Tror det her går litt på alder.. Ser små søsken og barna til kompiser osv sitter med halo 3. All hoppingen og fargene er sikkert kjempe gøy for de.

 

Ingen av mine kompiser og bekjente (30-40år) spiller halo 3. Alle begrunner det med det samme: det er ett barne spill. De spiller alle heller COD4, for det er ett mer voksent spill som krever litt mer tenking/strategi enn og bli flinkest på og hoppe opp og ned med en plasma rifle og skyte på fargerike motstandere.

 

Hva har fargene med gameplayet å gjøre? Virker som om du ikke vet hva du skal hakke på, så du bare finner det første du har sett på screenshots: mer farger. Rimelig usaklig.

 

Det krever mye mer for å bli god i Halo. At dette er et spill de konkurrerer med i major league gaming sier mye. Dersom man spiller mot noen av disse folkene, som jeg har fått gleden av et par ganger, så fatter man ikke hvordan det er mulig å bli så god. Bungies rankingsystem gjør forskjellene tydlige.

Endret av Slikape
Lenke til kommentar
Hva har fargene med gameplayet å gjøre? Virker som om du ikke vet hva du skal hakke på, så du bare finner det første du har sett på screenshots: mer farger. Rimelig usaklig.

 

Grattis til deg og han andre fanboy'en som ikke kan tåle at noen ikke liker det samme som dere. Dagens "mest patetisk" pris kommer i posten. Jeg har faktisk spilt igjennom HALO 3, og beskrivelsen min av spillet er så passende som jeg kan skrive. Det er ett over hypet middelmådig spill med en multiplayer som er så strategisk som: hopp masse og skyt på alt. Det er super mario, med våpen. Det er for barn.

 

Burde kanskje lagt på at det ikke bare er for barn da, men også de som ikke har videre utviklet seg i toppen siden 12års alderen - ett poeng dere fanboys bare understreker :thumbup: Skal få la dere være i fred og være nett-tøffe her inne med hvor dum jeg er som ikke liker halo 3 nå :!:

Lenke til kommentar
Hva har fargene med gameplayet å gjøre? Virker som om du ikke vet hva du skal hakke på, så du bare finner det første du har sett på screenshots: mer farger. Rimelig usaklig.

 

Grattis til deg og han andre fanboy'en som ikke kan tåle at noen ikke liker det samme som dere. Dagens "mest patetisk" pris kommer i posten. Jeg har faktisk spilt igjennom HALO 3, og beskrivelsen min av spillet er så passende som jeg kan skrive. Det er ett over hypet middelmådig spill med en multiplayer som er så strategisk som: hopp masse og skyt på alt. Det er super mario, med våpen. Det er for barn.

 

Burde kanskje lagt på at det ikke bare er for barn da, men også de som ikke har videre utviklet seg i toppen siden 12års alderen - ett poeng dere fanboys bare understreker :thumbup: Skal få la dere være i fred og være nett-tøffe her inne med hvor dum jeg er som ikke liker halo 3 nå :!:

Der kom fanboystempelet ja. Jeg kunne lagt til i posten min at jeg har spillt igjennom CoD4 på veteran og har litt over 13000 kills i multiplayer. Det er tydelig at du ikke har spilt Halo3 multiplayer noe særlig. Å spille gjennom i single-player gir deg ikke inntrykk av hvordan multiplayer fungerer. Spillet er uendelig mye mer enn å hoppe rundt og skyte.

 

Personlig synes jeg CoD4 er morsommere og mer avslappende å spille alene multiplayer, ettersom det er mye lettere å mestre, går fortere å starte en match og man ikke trenger å konsentrere seg noe særlig for å gjøre det bra ettersom fiendene dør på under et sekund.

 

Når man spiller med tre venner, derimot, kommer Halo til sin rett. Det er rett og slett så mye rart som kan skje i dette spillet, og ingen match er lik. Våpen-arsenalet er mye mer variert og velbalansert. I tillegg har man muligheten til å virkelig få kjørt seg mot gode folk i rankede matcher.

Endret av Slikape
Lenke til kommentar
...: hopp masse og skyt på alt. Det er super mario, med våpen. Det er for barn.

Du er faktisk seriøst nå?

Og jeg er dessuten ingen Halo-fanboy heller. Liker både COD4 og Halo 3 veldig godt, men når idioter som deg kommer med verdens mest idiotiske argumenter til hvorfor er spill er dårlig, klarer jeg ikke dy meg uansett hvor godt jeg liker spillet eller ikke.

 

Si meg, hvorfor er Halo 3 så jævlig "for barn"? Og du sier det kun er hopping og skyting som teller i MP? Snakk om DUSTETE påstand.

Lenke til kommentar

Jeg må slenge meg på og si at Halo 3 slett ikke er noe spill for små barn på linje med supermario. Skjønner ikke hvorfor folk skal sitte og sammenligne spill og hakke ned på halo eller cod. Det er begge bra spill og begge har stor tilhengerskare.

 

Det er klart multiplayer i halo 3 blir annerledes, siden du tåler mer og kan hoppe høyere, i tillegg har du kjøretøy og ett helt annet arsenal av våpen enn i cod4. Noen liker det andre gjør ikke det. Folk er forskjellige. Det blir som å rakke ned på noen som liker fisk fremfor pizza.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...