Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvine lyd fra PC'en under krevende spill og fullt av artifacts


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller spill som krever en del av grafikkortet mitt så kommer det en "hvine" lyd som skifter tone etterhvert som forskjellige ting skjer på skjermen. Samtidig er det utrolig mye artifacts i alle spill (Bf2, crysis, cod4 etc.) det eneste spillet som ikke har artifacts er WoW (det krever vel ikke så mye av systemet).

 

"hvine" lyden er vanskelig å lokalisere inni kabinettet. Jeg har skrudd av lyden i spill og lagt øret nesten helt intill hovedkortet, og det høres ut som den kommer enten fra selve hovedkortet eller strømforsyningen. Lyden skifter som sagt tone etter hva som skjer på skjermen. Den forsvinner for eksempel under loading screens, og med en gang spillet starter og grafikk vises, kommer det lyd. Etterhvert som "scener" i spillet forandres skiftes tonen på pipelyden mellom å bli lysere å mørkere...

 

Er det PSUen som lager lyden? Eller er hovedkortet i stykker? Artifacts kryr det av i hvertfall. Tviler på at det er skjermkortet, har fått prøvet med 2 forskjellige (ett jeg VET funker) og begge viser artifacts.

 

Takker for all hjelp!

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psu: Corsair HX520

Gpu: Nvidia Gtx 260

HK: Asus p5q p45

CPU: intel q9550

Ram: 4 gig corsair dominator

 

Tror som sagt at problemet ligger i enten PSUen eller hovedkortet altså. Dårlig strømforsyning kan jo også forklare artifactene da den ikke klarer å levere nok strøm i de krevende spillene.

 

Hvis det var hovedkortet ville vel problemene oppstått i WoW også?

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...