petterg Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Jeg trenger å endre outlooks https-proxy instillinger på samtlige brukerkontoer i et domene. Brukerene har roaming profile. Ligger dette et eller annet sted sentralt i exchange eller styrbart via gpo? Det eneste stedet jeg vet om for å sette dette er manuelt i hver enkelt brukers outlook-instillinger, noe som blir en ganske tidkrevende prosess.
sunnhetsmannen Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 ADM filer for Office 2003 Office 2007 ADM filer Litt om ADM templates for Office 2003
petterg Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 ADM filer for Office 2003Office 2007 ADM filer Litt om ADM templates for Office 2003 I de templatene finner jeg bare instillinger for å skru proxy av og på, ikke noe for å endre selve instillingen
Emptyy Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 I de templatene finner jeg bare instillinger for å skru proxy av og på, ikke noe for å endre selve instillingen Nå har jeg ikke noen windowsserver foran meg, men så vidt jeg husker er innstillingen ganske enkel å finne, og ligger under Internet Options eller Internet Explorer Settings eller lignende, ganske høyt oppe i hiearkiet.
petterg Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Skrevet 27. februar 2009 Nå har jeg ikke noen windowsserver foran meg, men så vidt jeg husker er innstillingen ganske enkel å finne, og ligger under Internet Options eller Internet Explorer Settings eller lignende, ganske høyt oppe i hiearkiet. Jeg snakker ikke om hvilken proxyserver som skal brukes for web, men outlooks proxyinstillinger for å koble til exchange over en https tunell. De ligger veldig lett tilgjengelig i outlook på hver PC. Problemet mitt er at hver enkelt PC ikke er tilgjengelig. Og hvis PC'ne hadde vært tilgjengelige, ville instillingen ikke latt seg endre hos de brukerene som har roaming profile og outlook 2003. Jeg måtte da fått brukeren til å logge på en maskin med outlook 2007, endre instillingen, logge ut og inn mange ganger både på 2007 maskina og på 2003 maskinene for å fått oppdatert profilen. Derfor ville en endring i GPO eller exchange policy vært veldig besparende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå