Gå til innhold

Viftestøy på laptop - Pavilion DV 6845eo

Vamos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :D

Laptopen min, som dere ser i trådnavnet - en HP Pavilion DV 6845 eo -, støyer noe sinnssykt. Og det uten at noe spesielt skjer innpå maskinen. Normale ting som Msn, nettleser, musikk og AVG i bakgrunnen.

Det er irriterende, særlig i stunder der den må være på, men der det likevel skulle vært stille. Prosessoren skal (etter erfaringer selv og kikking rundt på nettet) være ganske bra, så det er vel ikke problemet. Prosessorviften som er dårlig?

Altså, noen som orker å se på spesifikasjonene til laptopen, og se hvordan vifte - you name it (aner ikke hva slikt kalles) - den har? Frustrerende at den er så siiiinnssykt bråkete. Skulle gjerne gjort noe med det, oppgradering av vifte (om det skulle gå an da).

Spesifikasjoner her

Product Number FG769EA

Microprocessor 2.40 GHz Intel Core 2 Duo processor T5750

Microprocessor Cache 3 MB Level 2 cache

Memory 4096 (2 x 2048 MB)

Memory Max Up to 4 GB (Up to 1 GB may not be available due to 32-bit operating system resource requirements)

Video Graphics NVIDIA GeForce 8400M GS

Video Memory up to 1535 MB (256MB dedicated)

Hard Drive 320 GB (5400)

Multimedia Drive Blu-Ray ROM with SuperMulti DVD±R/RW Double Layer

Display 15.4” WXGA High Definition BrightView Widescreen (1280 x 800)

Fax/Modem High speed 56K modem

Network Card Ethernet 10/100BT integrated network interface

Wireless Connectivity Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Bluetooth

Sound Altec Lansing speakers

3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated

Keyboard 101 key compatible

Pointing Device Touch Pad with On/Off button and dedicated vertical Scroll Up/Down pad, volume control, mute buttons, 2 Quick Launch Buttons

PC Card Slots

One ExpressCard/54 slot (also supports ExpressCard/34)

External Ports

5-in-1 integrated Digital Media Reader for Secure Digital cards, MultiMedia cards, Memory Stick, Memory Stick Pro, or xD Picture cards

3 USB 2.0

1 VGA port

1 HDMI connector

1 RJ11 modem connector

1 RJ45 ethernet connector

S-video TV out

2 headphones-out

1 mic-in

1 IEEE 1394

remote control infrared port (remote optional)

cable docking connector

Dimensions 35.70 cm (L) x 25.70 cm (W) x 2.54 cm (min H) / 3.96 cm (max H)

Weight 3.10 kg (6.87 lbs)

Security

Integrated finger print reader

Power

90 W AC Power Adapter

6-cell Lithium-Ion (Li-Ion) battery

What's In The Box HP Pavilion WebCam with Integrated Microphone

HP Mobile Remote Control

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

inneholder nok litt støv vil jeg tippe som gjør at kjølingen til cpu blir dårlig. og når kjølingen blir dårlig må vifta jobbe ekstra mye for å kjøle ned

det du kan prøve er feks å holde støvsugeren i alle riller (åpninger) rundt om laptop-en. spesielt under da det er der vifta suger inn luft. kanskje trykkluft på boks hadde gjort susen. tror man får kjøpt det på bla klas olson

Skrevet

nå tok jeg utgangspunkt i at du fremdeles har garanti på den. dvs at man ikke skal åpne den. hvis du ikke har garanti på den kan den åpnes, men da er ikke støvsuger å anbefale egentlig pga statisk elektrisitet ol.... da er det bedre å kjøpe deg en spray med trykkluft

hvis du ikke har tenkt og åpne den så er det bare å støvsuge på full guffe. jo mer jo bedre. hvis du har en støvsuger som gåt begge veier er jo det og å foretrekke.

Skrevet

Da har jeg støvsuget rillene bak der i 10 minutter. Litt støv kommer ut, men vifta er fortsatt meget merkbar. Er eneste løsning da å bytte vifta, og til hvilken pris?

Skrevet

er ikke sikkert det er vifta det er noe gale med, den kan fortsatt ligge masse støv igjen inni. støvsuge er bare sånn siste utvei og hvis ikke det hjelper må du åpne den eller levere den inn. funker fint å levere den inn med det problemet og få det på garantien, for sånn skal det ikke være. det anbefales ellers å støvsuge den 1 gang i uken

Skrevet

Min ble kjøpt sommeren i fjor, så garanti har jeg vel enda. Elkjøp er stedet, med SUPERSERVICE. Hvor lang tid vil det da ta å ordne noe slik på service? Kan de ta det i PC-disken på elkjøp?

Skrevet

hvor lang tid det tar må gudene vite. har aldri levert inn noe så det aner jeg desverre ikke men vil tippe en uke to

alle elkjip :) butikker har en egen avdeling for retur og reklamasjon. men hvis du ikke finner den kan du selvfølgelig forhøre deg inne i butikken

husk på å ta med papirene som garanti bevis ol når du leverer den inn

Skrevet (endret)

Det er ikke noe problem å bruke trykkluft fra kompressor, må selvfølgelig ikke slå på maskinen med en gang etterpå.(kondens) Har selv brukt kompressor med suksess.

Endret av minibig
Skrevet

søstera mi har levert den inn 2 ganger på garanti nettopp pga cpu vifte gikk amok og det var støv som ble konkludert begge gangene. ho oppholder seg mye med dyr innendørs og derfor blir det veldig støvete

lufttrykk fra kompressor var et godt tips, men kanskje ikke alle har tilgang til sånt utstyr...ikke jeg hvertfall

Skrevet

Beklager!

Men angående med å sende inn maskinen så ville jeg personlig valgt å sende den direkte til infocare, siden det er de som utfører garantireperasjoner på Hp.

Det burde gå litt raskere en å sende gjennom butikken.

Skrevet (endret)

Noen som har erfaringer med den siden? Siden var fæl å navigere på.

Trenger mer info fra noen som har prøvd dette.

Fant noe info om tre bedrifter som skal være "preferred partner", bare 1 km unna der jeg bor. Kan disse utføre arbeidet?

Endret av aunmar
Skrevet

Skal jeg først ringe HP kundeservice og fortelle om problemet med PC'en, for så å sende inn PC'en til infocare?

Og er infocare gratis?

Skrevet (endret)

Bare og ringe og forklare problemet, de sender et brev med adressekort. Bare å pakke inn maskinen og sende den.

Så lenge det er garanti så koster det ikke noe.

Endret av minibig
Skrevet

Takk. Du er virkelig behjelpelig nå. ;)

Bare en ting; back-up etc. Bør jeg ta back-up? Og om jeg sender inn, vil de "snoke" i private ting på pc'en?

Skrevet

så lenge det evt er snakk om ny vifte eller å rengjøre den så er det ikke vits å ta backup, men hvis du vil være på sikre siden så ville jeg gjort det av det aller viktigste

Skrevet

Jeg trodde med en gang garantien røy når man gjorde slikt?

Har uansett en ekstern harddisk på 1 TB, så ikke stort problem egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...