Gå til innhold

Video capture - med dato?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil fryktelig gjerne at videofiler som importeres (capture) fra kameraet skal merkes med dato i filnavnet, slik at det blir enklere å finne frem i filene. Vet ikke om det har noe å si, men jeg har et panasonic gs-300 som jeg henter fra med firewire kabel...

 

Bruker Adobe Premiere Elements.

 

Censor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med Premiere er at den ikke støtter scene detect (selv ikke siste CS4-versjon). Jeg har fram til nå brukt HDVsplit for å dumpe tapene over. Det fungerer utmerket, med unntak av at enkelte filer får en bug i form av én eller noen få røde frames. I disse tilfellene har jeg dumpet de i Premiere manuelt fordi den overføringen aldri bugger.

 

Fordelen med HDVsplit er at man kan spesifisere selv hvordan man vil at filene skal hete. Jeg har valgt å kalle dem for eksempel:

 

HV30 2009-01-29 11.23.58.mpg

HV30 2009-01-30 16.01.12.mpg

 

Etter å ha testet ulike redigeringsprogrammer, kom jeg fram til den beste og enkleste løsningen. Jeg bruker Preimere til å dumpe hele kassetten til én stor fil på 12 GB. Deretter bruker jeg HDVsplit til å splitte fila. Programmet finner selv ut hvor overgangene er, og leser timecode og setter dato og tid i filnavnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...