oyvindardal Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Heisann. Jeg får ofte gode musikkidéer, og setter meg gjerne foran pianoet for å teste dem. En del ganger har jeg tenkt på om det finnes en enkel og grei måte og få idéene notert og gjerne utvikle de videre. Jeg har sett på en del slike midikeyboard, men de er relativt dyre. Jeg lurer på om noen her kan tipse meg evt. avkrefte om det finnes HELT enkle midikeyboard til et par hundre kroner, med usb tilkobling (slik at jeg slipper å bruke tastatur og mus for å skrive musikken inn på pcn) Stiller ingen krav til gode tangenter eller heftige funksjoner, trenger bare å få det enkelt og greit inn på pcn. Trenger også tips om gratis programvare for notasjon, til helt simpel kompnering på idéstadiet. Altså: Billig og enkelt midikeyboard, og gratis notasjonprogramvare Takker for alle svar
flyndrefjes Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Når det gjelder MIDI-keyboards/kontrollere, fant jeg faktisk et produkt til under kr 600,- her: http://www.sound1.no/portal/asp/produktdet...Produkt_ID=4629 Ellers finnes det flere produkter bl.a. fra Roland om du går opp til omkring kr. 2.000,-.
Slettmeg01 Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Heisann. Jeg får ofte gode musikkidéer, og setter meg gjerne foran pianoet for å teste dem. En del ganger har jeg tenkt på om det finnes en enkel og grei måte og få idéene notert og gjerne utvikle de videre. Jeg har sett på en del slike midikeyboard, men de er relativt dyre. Jeg lurer på om noen her kan tipse meg evt. avkrefte om det finnes HELT enkle midikeyboard til et par hundre kroner, med usb tilkobling (slik at jeg slipper å bruke tastatur og mus for å skrive musikken inn på pcn) Stiller ingen krav til gode tangenter eller heftige funksjoner, trenger bare å få det enkelt og greit inn på pcn. Trenger også tips om gratis programvare for notasjon, til helt simpel kompnering på idéstadiet. Altså: Billig og enkelt midikeyboard, og gratis notasjonprogramvare Takker for alle svar Billigste MIDI-keyboardet jeg vet om: http://www.procom.no/index.php?target=http...p/details/24372
oyvindardal Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Skrevet 10. februar 2009 Takker. Var noe sånt jeg tenkte på, helt enkelt og greit til sitt bruk. Krever det der noe spesielt lydkort eller noe sånt, eller er det bare å plugge til pcn i vanlig usb port så funker det glatt?
Slettmeg01 Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Takker. Var noe sånt jeg tenkte på, helt enkelt og greit til sitt bruk. Krever det der noe spesielt lydkort eller noe sånt, eller er det bare å plugge til pcn i vanlig usb port så funker det glatt? Den er bare å plugge inn i en USB-port ja, trengs ikke noe eget lydkort Det trenger ikke en gang egen strømkabel, da strømmen forsynes via USB-porten!
oyvindardal Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Skrevet 11. februar 2009 Fett Og nå til neste spørsmål: Gratis og brukbart notasjonsprogramvare, som funker fett med midikeyboardet? Tips ? :)
flyndrefjes Skrevet 18. februar 2009 Skrevet 18. februar 2009 noen? Du bruker sikkert ikke Linux uansett?
fbassbassbass Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Finale Notepad Gratis og lett å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå