Gå til innhold

Ny KRAFTIG kontorpc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

@kristoff3r:

Dersom du med Visma mener Visma Avendo, er det så lite ressurskrevende at det går greitt på en 7 - 8 år gammel PC.

Ellers er i7 overkill i dag og sannsynligvis om 2 år når det gjelder en tradisjonell kontorPC, med en kontorPC skal jo primært håndtere lite ressurskrevende programmer som epost, nettleser, normale kontorprogrammer, regnskapssystem etc.

Men i og med at du bruker 4 skjermer, så kan det indikere at du bruker noe mer spesiell programvare, og da kan det være grunner til litt kraftigere CPU. Ergonomisk er jeg nok noe tvilende til så mange skjermer, men 2 - 3 kan være en stor fordel.

Og jeg må si jeg har desidert mest sansen for Osse sitt oppsett, med unntak av at jeg mener 4 GiB minne klarer seg meget bra enn så lenge. Det er prisgunstig, støysvakt og gir nok ytelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei folks..

Takker for alle svar! Skal se over litt her, og komme med et revidert oppsett iløpet av kvelden/imorgen tidlig.

De jeg ser for meg så langt er 2 stk skjermkort (2XDVI hver), SSD disk, 8GB minne og 4 kjerners prosessor.

Mulig dette er litt overkill atm, men da slipper jeg og oppgradere på en liten stund. Det er noe jeg setter stor pris på.

Dere får ha en fortsatt fin kveld!

Kristoff3r

Skrevet
699,- for 10stk hos komplett nå
Det vil si 70,- kr per plate. De var faktisk ikke så dyrt som jeg trodde.

Jeg har liten tro på at prisene vil synke, for etterspørselen er meget liten.

Det er også mye billiger å bruke hardisk som lagringsmedium.

Skrevet
699,- for 10stk hos komplett nå
Det vil si 70,- kr per plate. De var faktisk ikke så dyrt som jeg trodde.

Jeg har liten tro på at prisene vil synke, for etterspørselen er meget liten.

Det er også mye billiger å bruke hardisk som lagringsmedium.

ok, jeg kommer tilbake til sommeren med svar på om prisene har falt eller ikke :-)

Skrevet
*snip*
Men det er fortsatt billigere å bruke hardisk som lagringsmedium. Prisen per GB er på under 1 krone på hardisker med kapasitet på 750GB eller mer. Prisen per GB er på over 2 kr på billgste BD-R -plater.
Skrevet

synest harddisker er upraktiske for bruk i backup lagring, spesielt siden de i de fleste tilfeller er overkill i plass også.

sender du da data hver 1-2uker til fjernlagring og sender en disk med sånn 20% brukt er ikke det like lønnsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...