Gå til innhold

tips: automatisk låse maskin når man går fra den

ways

Anbefalte innlegg

sikkert mange her som vet om dette allerede, men tenkte bare jeg skulle foreslå dette programmet for forumfolket.

BlueProximity - kjør kommandoer når du (bluetooth-telefonen din) kommer eller går fra pcen.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=702372

selv har jeg satt den til å pause musikken og låse skjermen når jeg går ved å lime inn disse kommandoene i programmet:

gnome-screensaver-command -l; rhythmbox-client --pause --no-start

har folk noen andre tips til bruk her? hadde det ikke vært for at telefonen må være parret med pcen kunne man satt den til å gjøre noe når sjefens telefon nærmer seg :)

Videoannonse
Annonse

Har egentlig vurdert den greia selv en del ganger. Dog har jeg alltid tenkt at jeg venter til jeg får skaffet meg et RFID kort til PC-en. Er liksom ikke så keen på å ha BT påslått på telefonen til enhver tid. For det første krever det en del strøm, og for det andre er det noe herk om man kommer i nærheten av en enhet som er infisert av et virus som hammrer BT meldinger til alle i nærheten. (Jeg kunne ikke bruke BT i det hele tatt hjemme i en ukes tid da naboen var smittet :devil: )

Andre tips? Vell om du er sånn "sosialtnettstedoholic" kan du jo alltids spamme ned alle du kjenner på twitter/facebook, etc, med meldinger om at du ankommer/drar fra PC :D

Forøvrig så kan jo SyncML enheter (i hvertfall Nokias) stilles inn til å automatisk godta synkroniseringsanmodninger. Så da kan du sette opp en SyncML-synkronisering mellom telefonen og PC-en via Wlan eller bluetooth, som automatisk settes i gang fra BlueProximity. Så er alltid telefonen og mobilen oppdattert.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...