Gå til innhold

Støy i høyttalere når "noe skjer" på skjermen


Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på hvor jeg skal poste dette, akkurat laget en konto på forumet her og sett igjennom etter lignende poster...

 

Iallefall: har problemer med enslags støy når jeg benytter hodetelefonuttaket på min stasjonære pc. Støyen er konstant, men når jeg flytter på musa, flytter/minimerer/maksimerer vinduer, til og med animerte bilder/flash/xx forandres lyden (mens noe skjer på skjermen).

 

Når jeg bruker stereo-jack'en som sitter på hovedkortet har jeg ingen problemer med støy, er først ved bruk av hodetelefonuttaket. På max lydstyrke er den ganske høy, og ganske irriterende.

 

Lyden er integrert på hovedkortet, AC97 (med soundmax driver/programvare), men støyen er fortsatt der om jeg booter linux, altså klarer jeg ikke å finne ut om det er sw eller hw som sitter med skylden. Når jeg muter lyden i mixeren (win og lin) forsvinner støyen.

 

Har googla/lett på diverse forum uten resultater, funnet poster tilbake til 2000 med noe samme problem. Noen sier det er IRQ-konflikter, musa drar strøm som gjør at lydkortet får spenningsvariasjoner (e.l.), noen sier det er 2d-delen på grafikkortet som skaper interferens med lydkortet...

 

Driveroppdatering løste ingenting, ikke noe annet jeg har prøvd heller.

 

Ser meg selv som oppegående teknisk, men har ikke klart å komme til bunns i problemet :ermm: (beklager lang post, sett for mange "my comp doesn't work, what do i do" poster rundt omkring)

HW: 550w corsair strøm, asus M2N32-SLI-deluxe motherboard, Gainward 8800GTS(512MB)(nVidia), DVD og DVD+-RW (uten analog-->lydkort kobling(kun IDE)) winXP32, soundmax.

Endret av system_out
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132

Bumper denne tråden, opplever det samme problemet, men da når jeg kobler headset til frontutgang på kabinettet mitt.

 

Ingen som har svar?

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden, opplever det samme problemet, men da når jeg kobler headset til frontutgang på kabinettet mitt.

 

Ingen som har svar?

er frontutgangen jeg mente, har dobbeltsjekka at jordinga er på rett plass, så jeg kommer nok til å kun benytte meg av den integrerte stereojacken som sitter på hovedkortet... (bakpå kabinettet). Kanskje kjøpe noe sånt som en mediahub så jeg slipper styret med å strekke meg på baksiden av kabinettet hver gang jeg skifter mellom headset og høyttalere...

 

Neste maskin jeg bygger kommer nok til å ha standalone kort, får ta en titt på noen av de andre trådene på forumet her og se om det kanskje blir et logitech kort på meg :p

Endret av system_out
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...