Gå til innhold

Spørsmål om stuepc, type shuttle etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg innser at dette innlegget ble litt langt, men jeg håper det er noen som gidder å lese gjennom og svare :)

Jeg er på utkikk etter en maskin som kan stå i stuen min og være koblet opp med tv-en (lcd-tv). Den vil ikke bli brukt til spilling, tv-opptak eller dvd-avspilling, jeg har bare disse behovene:

• Støysvak
  • Spille av lyd og bilde (standard oppløsning)
  • Spille av videoer (høyoppløst; 720p og oppover)
  • Surfing på nett
  • Digital lyd-utgang
  • SFF, altså ikke større enn dybde: 45 cm, bredde 45 cm og høyde 25 cm (så den passer i tv-benken)

Jeg har sett at det er noe som heter shuttle-pc og barebone. I følge guiden i dette forumet så er en barebone en ferdig oppsatt maskin uten cpu. Jeg har bygget flere vanlige pc-er selv og føler meg komfortabel med dette. Men jeg har noen spørsmål angående disse barebones-maskinene:

• Er det irrelevant hvilken cpu man velger så lenge det er riktig sokkel (og selvfølgelig god nok hastighet)?
  • Bruker man standard 3,5'' hdd?
  • I tilfeller hvor det er integrerte skjermkort på hovedkortet, så lurer jeg på om disse er gode nok til høyoppløst video
  • Sist men ikke minst, hvis det er noen som har noen anbefalinger så blir jeg veldig takknemlig

Takk for all hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...