Gå til innhold

Kan PS2 spille av DVD +RW-plater?


Sunis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får bare "unable to read disc" når jeg setter inn platen. Forstod det slik at nyere modeller skal kunne ta de. SCPH-90004 hvis noen lurer.

 

Har ikke testet selv, men det burde virke! Men jeg vil tro at du MÅ "Finalize" disken i brenneprogrammet ditt! Altså lukke den for videre brenning!

Lenke til kommentar

Dvd+r funker ikke på alleps2, men dvd-r funker som regel fint... du målukke plata når den er brent, så da kan du jo glemme dvd+rw plater.

Når det er sagt, så vil jeg fraråde deg å bruke ps2 som dvd spiller, hvis du vil ha glede av den en stund til ;)

 

BTW, det er kun verbatim plater som gjelder på ps2 ;)

Lenke til kommentar
Dvd+r funker ikke på alleps2, men dvd-r funker som regel fint... du målukke plata når den er brent, så da kan du jo glemme dvd+rw plater.

 

PS2 fikk DVD+/-RW støtte på V9. Fungerte uten problem å spille av film som var brent på dvd+rw på min v9 for 5min siden (måtte dobbelt sjekke siden du sa det ikke ville virke).

Lenke til kommentar
Dvd+r funker ikke på alleps2, men dvd-r funker som regel fint... du målukke plata når den er brent, så da kan du jo glemme dvd+rw plater.

 

PS2 fikk DVD+/-RW støtte på V9. Fungerte uten problem å spille av film som var brent på dvd+rw på min v9 for 5min siden (måtte dobbelt sjekke siden du sa det ikke ville virke).

 

Ja, det stemmer, my bad... men på v12 og v13 funker det ikke igjen, så det har kanskje med type laser og gjøre..??

Skal teste det på de versjonene jeg har stående her, og se hvem som leser RW

Lenke til kommentar

Må vel ha noe med programvare å gjøre. Siden man kan bruke laser fra V9 (feks sony khs400c)i en v7 (som har khs400b).

Har aldri testet RW på slim. Har bare to vrak liggende en plass. Pluss fruens orginale v15 og den har jeg ikke testet selv en gang (siden ps3n er mest i bruk her).

Husker ett eller annet med ledning W til Infinity chippen, at denne måtte loddes hvis maskinen skulle lese RW plater. Kan hende jeg roter nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...