Gå til innhold

Fotograf trenger tips til logo


Anbefalte innlegg

Delvis som en oppgave på skolen og delvis for meg selv skal jeg lage en logo for foretaket mitt. Jeg jobber som fotograf, men vil ikke ha noen klisjéfylt logo (objektiv i stedet for bokstaven O osv.). Jeg har egentlig tenkt å bare ha typografi, men vil ikke at logoen skal bli for enkel.

Jeg er langt i fra noen flink designer og lurte derfor på om noen har noen tips?

 

Foretaket heter ”Fotograf Holien Mo” og en link til hjemmesiden min finnes i signaturen for de som vil se den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur berre eg ville hatt nokon abstrakte strekar i bakgrunnen, kanskje i ulike fargar? Simpelt og enkelt, type pentool med fine kurver. Ton ned strekene noko, og legg så namnet med ei simpel font (ein enkel utan for mykje seriffar - helst utan syns no eg).

Det er iallefall enkelt og stilfult. Ser grett ut på bilder óg.

 

Redigert: Skrivefeil.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har fått svart før, men en bokanalyse har holdt meg relativt opptatt.

 

Uansett, sitter å fikler litt med logoen nå. Har prøvd meg litt frem med pen-tool, men får ikke noe jeg liker noe særlig. Kunne du laget et raskt utkast på noe lignende det du forklarte?

 

Er det eventuelt noen andre som har noe gode forslag?

Lenke til kommentar

Eg har lagt ved eit ganske kjapt (og dårleg) eksempel på korleis eg meinte.

Personleg ville eg nok hatt litt fargen på strekane (er berre ein der no, men du burde ha fleiere - berre eksprementer).

Når du har pen tool veljer du eitt punkt, så eitt anna. Held du musa inne og dreg får du kurver. Prøv deg litt fram.

 

Døme eg har lagt ved er laga på sekunder, så ikkje kom med kritikk!

post-63472-1234463915_thumb.png

Lenke til kommentar
Eg har lagt ved eit ganske kjapt (og dårleg) eksempel på korleis eg meinte.

Personleg ville eg nok hatt litt fargen på strekane (er berre ein der no, men du burde ha fleiere - berre eksprementer).

Når du har pen tool veljer du eitt punkt, så eitt anna. Held du musa inne og dreg får du kurver. Prøv deg litt fram.

 

Døme eg har lagt ved er laga på sekunder, så ikkje kom med kritikk!

 

Så veldig proff ut da! :)

Ved å se på logoen, får man inntrykk av at dette er en profesjonell og stilren fotograf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...