Gå til innhold

[Løst]wine problemer. programmet finner ikke codecs.


Anbefalte innlegg

Hei

 

er nybegynner på linux

 

Har lagdt inn ubuntu den siste versionen med wine og andre små programmer.

etter jeg har lagt innet programmet ventrilo i wine så eneste den spørr om nå er codec for msgsm6.10

jeg har vært på nette og søkt.

der skulle jeg legge inn msgsm32.acm i system og system 32 katalogen og skrive msacm.msgsm610=msgsm32.acm i system.ini fila og ennå spør programmet etter codecet, ja jeg har restartet. men kan det være pga. jeg la inn ventrilo først??

men jeg har prøvd å avinstallere dette programmet i wine men den ble aldri borte.

 

 

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"You must place a copy of msgsm32.acm in ~/.wine/drive_c/windows/system for Ventrilo to work. This file can either be obtained from an existing Windows installation (C:\WINDOWS\System32), or it can be downloaded from Filefront (recommended) or Driverguide(free registration required).

 

Edit ~/.wine/drive_c/windows/system.ini and add the following under the drivers32 section: MSACM.msgsm610=msgsm32.acm

 

Set winecfg audio settings to use ALSA, choose emulation for the acceleration, and tick the driver emulation box." http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...TestingId=30691

 

Pass på at du legger informasjonen i riktig fil og under riktig seksjon, samt at du skriver det riktig. Linux er ikke case-insensitive. Pass også på at du har riktige innstillinger i Wine (se siste setning i sitatet). Gjør du det riktig skal det fungere :)

Vel og merke GSM kodeken. De andre er litt så som så, og Push To Talk fungerer ikke når Vent/Wine ikke er i forkus.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt alt det der men ennå fungerte det ikke.

f.eks. skype linux version måtte jeg sette til intel lyd oppsett og ikke alsa.

men det er jo ikke noe med codecet å gjøre. hvis ikke codecet fungere, uten om at jeg har riktig lydkort i wine for å få codecet til å fungere.

 

eller fungere wine som gamle windows att jeg må f.eks. sette system/ forann msgsm32.acm

Endret av rmacvest
Lenke til kommentar

Hehe, bra du fikk det til da! Kan du kanskje endre trådtittelen til "wine + ventilio problemer - finner ikke codecs" eller lignende? Få med ventrilo ihvertfall, blir litt mer beskrivende da ;)

 

EDIT: det gjør du ved å endre førsteposten sin "tittel"

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...