Gå til innhold

Koblet 40Gb til datamaskin = blank HDD


stighenning

Anbefalte innlegg

Arg..

Jeg har kjøpt en 250Gb disk. (etter å ha lest rundt her og tittet på youtube)

Tenkte jeg skulle koble den 40Gb hdd som står i sony originalt til PC for "å se" og ta backup. (egentlig tenkte jeg å gjøre en "clone" av hdd og legge den på en ny disk..

 

Men etter jeg har koblet den til PC, som forøvrig ikke kunne se den annet enn i Disk Management - der kunne jeg (men gjorde ikke!) opprette partisjoner osv.. hele disken var skravert.. så virker det som disken er blitt nullstilt???

 

Kobler den til PS3 igjen, og den finner ikke noe boot system..

 

Jeg har prøvd å lage minnepinne, laget katalogen PS3 og UPDATE og puttet filen jeg fikk herifra http://no.playstation.com/help-support/ps3...tware/download/ på den..

 

..men da vil den bare formatere HDD.

 

Er "løpet" kjørt ? eller finnes det noe undelete/ unformat som jeg kan gjøre på den originale PS3 - 40GB disken ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har googlet og funnet et program som heter R-Linux.

Det greide å ta ut 37Gb av disken med filer..

 

Spørsmålet er vel bare hvordan kan man få disse filene inn på et ny harddisk ?

(når man ikke kan "see" eller skrive til disken via spesial programvare.

R-Linux kunne ikke skrive, bare lese...

Lenke til kommentar
Tror egentlig at løpet er kjørt, du skulle tatt backup ifra PS3'en før du begynte å tukle med disken.

 

Er nok slik ja! Du skulle brukt backup funksjonen på PS3! Er derfor den er der!

PS3 Hdd kan ikke leses av PC! Så den vil uansett komme opp som tom!

Å de filene du har fått ut av disken er det IKKE mulig å få lagt inn igjenn så PS3 kjenner det igjenn!

Lenke til kommentar

Takker for svar..

Det er drit kjipt... men det er jo bare spill, og ingen viktige ting heldigvis.

 

Men synes det er allikevel rart at man kan ta ut disken, koble til PC,.. demontere og koble tilbake i PS3 og den fungerer ikke,.. Det må jo ha skjedd noe med disken(?)

 

Prøvde Ghost for å se om jeg kunne duplisere disken til en ny disk - men den ville ikke (da var harddisken bare grå og skravert)

 

Jeg prøvde å bruke testdisk-6.10, for å se om noen partisjon(er) er blitt slettet.. Men det var det ikke ;(

 

Det må bare ha skjedd ett eller annet når jeg koblet den mot datamaskinen som gjorde at noe ble forandret... hmm..

 

Vel, vel... får vel bare sette i 250Gb og bite i eplet :-/

 

GTAIV var jeg nesten ferdig...bare skyte de 200 duene som er rundt i byen, ajaj.. shit'au. Tekken Online var kjøpt og downloadet.. Pain var kjøpt og downloaded.. All gone.. DOH... (må bare minne meg på at dette er bare spill og ikke mine digitale bilder som har gått dukken :roll: )

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar

Den burde virket etter du hadde den i Pc'n! Har selv testet dette å min virket etterpå!

Du har nok bare vært uheldig(kanskje noe ble skrevet eller slettet fra disken)....

 

PS3 Hdd bruker ett kryptert linux filsystem hvis ikke jeg husker helt feil!

 

Edit: Spillene kan du bare laste ned på nytt(burde ikke være noe problem), men det er kjipt miste savegames!

Endret av vicheous
Lenke til kommentar

Her er løpet dessverre kjørt ja. PS3 har et filsystem på den interne disken pc dessverre ikke normalt sett leser. Årsaken til at den ikke virket hos deg etter at du satte den tilbake må være at pcn din har gjort ett eller annet med disken. Kan godt hende alt du har er der fortsatt men at info fil nå har blitt endret.

Anbefaler derfor alle å skaffe en liten usb-stick som man tar en kopi av savegames en gang i blant på. En hdd kan fort få sammenbrudd og bli uleselig. Spill man har betalt for og lastet ned kan man alltids laste ned på nytt, men er verre med x antall timer man har brukt i spillene.

Lenke til kommentar

Holder med 256mb til savegame backup. Sjeldent at en savefil er så stor som 4-5mb. ligger som regel rundt 0.5-1mb.

 

Ang ta kun backup av hele disken. Kan være lurt det også siden noen få savefiler ikke går å kopiere. MEN, anbefaler å likevel ha en egen kopi av savegames. For hvis maskina de blir helt død og du må levere den inn på rep sliter du. For den maskina du får tilbake trenger ikke være den du leverte inn. Problemet ditt blir da at backupen din ikke vil gå inn på en annen maskin (jeg vet fordi jeg har prøvd og failet her). Går heller ikke å ta ut hdd og sette inn i annen maskin. Var temmelig glad for at jeg hadde savefilene mine på en usb-stick når jeg merket dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...