Gå til innhold

Spørsmål om å bytte skjermen på n82!


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått riper i dekselet på min n82 og har lyst til å skifte det ut. Jeg har noen spørsmål angående dette jeg håpet jeg kunne få svar på :)

- Når jeg skifter skjerm vil garantien teoretisk sett ryke, men hvis mobilen blir skadet og jeg bytter tilbake til det originale dekselet før jeg sender den inn, vil de ha sjangs til å merke dette? skjønner de er gode på det, men kan ikke se hvordan de skulle klare det.

- Finnes det bedre skjermer noe sted en originalskjermene? (hadde vært gøy med aluminiumsdeksel med antiripeskjerm)

- Er det forskjell på dekselet til n82 silver og titanium?

- Hvor mye ville det kostet å gjøre dette på et verksted?

 

takker for alle svar som kan hjelpe :)

Endret av 1337-Vestige
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerm, deksel? Regner med det det kun er deksel bytte det er snakk om, ikke skjerm som i lcd-skjerm? Mange bytter dekseler selv, og mange sender de inn til service senere uten problemer. Men det er en risiko, selv om det og bytte deksel i seg selv er en enkel sak, så er det lett og kunne skade noe i telefonen under jobben dersom man ikke gjør alt etter boka, og da er det over og ut. :)

 

For noen er ikke garanti så viktig, ødelegger de telefonen sin har de en grunn til og kjøpe en ny, mens andre liker og ta bedre vare på tingene sine, og ha de i en lengere periode. ;)

 

Fleste uorginale dekslene er av dårligere kvalitet enn de orginale, men mange av dem er brukbare. Dekselet på N82 er delt opp i flere deler, så skal du bare bytte glasse foran skjermen, er det en enkel jobb hvor du ikke trenger skru noe som helst.

 

n821.jpg

Video

 

Lenke til kommentar

Dette er en stund siden. Hadde en Nokia 6510 (en av de beste) Der jeg bytta deksel. Det nye dekslet var så elendig at jeg knakk av/på knappen. Leverte denne inn, regna med jeg måtte betale sel, men det slapp jeg, de sendte regninga til dekselprodusenten. Men tviler at det går i dag.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem dette, gjort det selv. Kjøpte deksel på mytrendyphone.no (tror jeg det var). Kostet lite og det eneste verktøyet du trenger er et kredittkort/gitarplekter eller lignende. Søk på nettet på "disassemble n82" eller noe slikt.

Har hatt telefonen på garantirep etter dette uten at de har bemerket noe. Du må jo være nøye med demonteringen da.

 

PS: Dette er originaldeksler så vidt jeg kan se.

Endret av Nimitz
Lenke til kommentar

Det er kun dekselet det er snakk om ja. Har prøvd displex og litt av hvert, men det funket dårlig. Når det kommer til at garantien forsvinner så har ikke den hjulpet meg på samtlige tidligere telefoner som har blitt ødelagt. Mobilen er jo ett år gammel, så produksjonsfeil o.l. ville nok ha kommet før. Blir nok slitasje og bruksskade som ødelegger denne.

 

Men siden jeg kjøper et nytt deksel skulle jeg gjerne hatt en skjerm som ikke ble ripet så lett, noe bedre enn originalen. Finnes dette et sted? har lett på ebay men finner det ikke.

 

EDIT: vil bare legge til at jeg elsker mobilen, men litt lei av den billige plastikkfølelsen den kan gi :(

Endret av 1337-Vestige
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sjølv akkurat bestilt nytt glass til skjermen til min N82, kosta meg usle 48 kroner på ebay med gratis frakt. Satsar på å få montert det på og skal gje ein liten tilbakemelding korleis det var...

 

Uansett så blir det nok betre enn det dekselet eg har nå som du er så oppstripa at ein knapt klarar å lesa på skjermen..

 

Forresten, leverte også telefonen innpå service i går for å fiksa den velkjente Bluetooth-feilen på telefonen. Spurte samtidig kva det ville kosta å få montert ny glas framfor skjermen, han snakka om 1000 kroner, men syns det var litt i drugaste laget for det. Muligens han trudde det var sjølve skjermen eg meinte :p

Lenke til kommentar

Fekk glaset i posten i går, så det tok altså ikkje meir enn 7 dagar, eller 5 virkedagar før da kom. Sinnsykt raskt levert frå Hong Kong i alle fall.

 

Har ikkje N82 her enno då den er på reperasjon, men eg skal bytta når eg får den tilbake og skal legga inn tilbakemelding her då :)

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har fått riper i dekselet på min n82 og har lyst til å skifte det ut. Jeg har noen spørsmål angående dette jeg håpet jeg kunne få svar på :)

- Når jeg skifter skjerm vil garantien teoretisk sett ryke, men hvis mobilen blir skadet og jeg bytter tilbake til det originale dekselet før jeg sender den inn, vil de ha sjangs til å merke dette? skjønner de er gode på det, men kan ikke se hvordan de skulle klare det.

- Finnes det bedre skjermer noe sted en originalskjermene? (hadde vært gøy med aluminiumsdeksel med antiripeskjerm)

- Er det forskjell på dekselet til n82 silver og titanium?

- Hvor mye ville det kostet å gjøre dette på et verksted?

 

takker for alle svar som kan hjelpe :)

 

Bytte av front dekselet på N82 koster ca 350 kr + mva, men hvis man først skal bytte deksel så ville jeg også byttet noen andre deksler og, for selve dekslene er ikke så dyre, men jobben som koster, og går fint an å sende inn telefonen på et verksted å spørre om de kan bytte det, Anbefaler ikke å gjøre det selv da dette stort sett blir oppdaget på service, og garantien blir helt borte.

 

=)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Då har eg bytta deksel, da gjekk i grunn fint :) Ser mykje betre ut, men oppdaga at i nye dekselet va da ei lite stygt sår som var på dekselet frå når eg fekk da, so må sjå om eg får klaga eller noko. Va litt kjipt. Men elles gjekk da fint, ser mykje betre ut enn da gamla og virka faktisk nesten ut som om da var originalt. Gamle dekselet var limt på, samtidig som de var festa i dei hakka, med litt makt fekk ein det laus frå både lim og ut av hakka. Limen fungerte fint å bruka på det nye, så det blei alt i alt veldig bra :D

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har fått riper i dekselet på min n82 og har lyst til å skifte det ut. Jeg har noen spørsmål angående dette jeg håpet jeg kunne få svar på :)

- Når jeg skifter skjerm vil garantien teoretisk sett ryke, men hvis mobilen blir skadet og jeg bytter tilbake til det originale dekselet før jeg sender den inn, vil de ha sjangs til å merke dette? skjønner de er gode på det, men kan ikke se hvordan de skulle klare det.

- Finnes det bedre skjermer noe sted en originalskjermene? (hadde vært gøy med aluminiumsdeksel med antiripeskjerm)

- Er det forskjell på dekselet til n82 silver og titanium?

- Hvor mye ville det kostet å gjøre dette på et verksted?

 

takker for alle svar som kan hjelpe :)

 

Hadde faktisk samme problem..men jeg fant en online-shop (MyTrendyPhone) som selger masse til alle mulige mobiler og blant annet Nokia Utstyr..kontaktet dem og jeg må si at de har en ganske god kundetjeneste :p ..sendte meg denne linken som veiledning (jeg skrev at jeg ville bytte dekslet selv): http://www.youtube.com/watch?v=YJodvQqRkmU

Fikk også vite at garantien ikke gjelder hvis man åpner mobilen..så avtalte vi at jeg skulle sende mobilen til dem og ganske snart kunne jag igjen bruke min N82 uten problemer.. prisen var ikke så farlig heller, gav NOK 285 får å få displayen byttet... :love: når ded gjelder gorskjellen på Nokia deksel silver/titanium, så er det det samme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...