Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Litt varm CPU? hvorfor?


Anbefalte innlegg

Da har jeg etter "tips" rengjort hele CPU dritten på pc-en min, jeg har blåst ren kjøleribba og vifta med kompressor og en jævla god pistol.

Nå sitter jeg da her etter jeg var nede på den lokale datafikser sjappa og skaffa meg kjølepasta for å kline på prosessoren, men neida, hjelper nok ikke det nei.

Så jeg må spørre pent, hvorfor er cpu-en så varm? (Eller ordrett som jeg sitter her og sier til meg selv: KOFFÅR I HÆLVETE E CPU'N SÅ FORBANNJA VARM?)

 

Jeg er i overgangsfasen til å bli gal av denne pc-en igjen.

 

EDIT: Ja, etter dårlig erfaring så er kjølingen festet riktig.

post-79972-1233949137_thumb.jpg

post-79972-1233949174_thumb.jpg

Endret av Espen_k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder er kommet siden jeg glemte det i agressjonen.

 

Følg linken til en annen av mine problem-tråder for å se specs:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1070220&hl=

 

Det eneste problemet jeg må buke med nå er vel temperaturen, når jeg kommer inn i den ny-installerte windowsen møter jeg sikkert en million andre problemer som ikke kommer til å løses før jeg hiver dritten på søpla.

 

Så har jeg vel forsåvidt bare 8 år bak meg som dataskruer, det er vel ikke nok til å være eier av en pc.

Endret av Espen_k
Lenke til kommentar

Kjipt!

 

Prøv å belaste prosessor med Prime95, mens du overvåker temp i RealTemp. Prosessoren skal vel takle noe over 60 grader.

 

Høres ikke ut som et CPU problem, om CPU blir for varm vil den trottle ned ikke forårsake plutselige reboots.

 

Ville testet minnet med memtest, google, brenn til CD og boot fra.

 

Litt unødvendig med to tråder, blir bare uoversiktlig.

 

Edit:

Har du oppdatert bios?

Ser ut som du har smurt ganske mye kjølepasta på, skal bare være et riskorn eller noe.

Gir du minnebrikkene rett spenning?

OSV

Når jeg ser bios bildet så virker det jo da unektelig som om enten hovedkortet gir for mye spenning til prosessor, viften ikke går på full hastighet eller noe annet tull. Kanskje prøve med en annen kjøler. Intel stock kan være håpløse, selv om de ofte gjør en grei jobb

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...