trainwreck Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har Windows xp pro, og jeg lurer på hvordan jeg får passord på dataen min i et nettverk ? Vet noen det? Skriv tilbake Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Regner med du refererer til gjeste-kontoen.. Endre passordet på guest-kontoen.. Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 Skal jeg bare sette på guest accounten i windows? Og så skal det funke ? Lenke til kommentar
umy Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 kan du spesifisere litt mer hva du mener? mener du at folk må ha passord for å komme seg inn på dine delte mapper? mener du at folk må ha passord for å komme seg inn på pcn din (ved oppstart)? beskriv situasjonen. hva du skal gjøre, og eventuelt hvorfor du ikke får det til. Lenke til kommentar
abarhaugen Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 hmmm jeg tenker han mener at utenforstående fra nettverket får opp en firkant der de blir bedt om å skrive inn passord og brukernavn for å få lastet over filer. eller er dette ikke hva du mener? MVH Andreas B. Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 Ja, det er det jeg mener. Sånn at når noen på nettverket vil se de delte filene mine kommer det opp en firkant der du må skrive et passord å bruker navn. Vet dere hvordan ? Lenke til kommentar
norway Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Dette er litt off topic , men hvorfor dele når du samtidig ønsker å beskytte filene du deler? Jeg forstår det ikke... Har du noe du ikke ønsker å dele , IKKE DEL det... Enkelt og greit... Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 19. april 2003 Forfatter Del Skrevet 19. april 2003 jeg vil kunne gi brukernavn og passord til folk jeg kjenner og som spør, gidder ikke at alle tar fra meg, derfor vil jeg det. Jeg har ikke den beste dataen liksom. Og den monger vis for mange tar av meg! Lenke til kommentar
umy Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 jada: du oppretter en bruker på pcn din. (kontroll panel->administrative tools->computer management->local users and groups->users->høyreklikk og new user. her legger du navnet på brukeren og passord. så går du i dele-egenskapene i de mappene du skal dele ->i permition, og security, her legger du til navnet på brukeren, (pass på å slette "everyone" brukeren.) Lenke til kommentar
torch Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Dette må du få fjerne. Er ikke mulighet til å logge på en maskin ved bruk av brukernavn og passord før dette er borte. Min Datamaskin - Verktøy - mappealternativer - Avansert og ta der vekk haken for "Bruk enkel fildeling" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå