Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortelle foreldre om kjæresten


Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 måneder nå, uten å ha fortalt det til foreldrene mine. Jeg skrev for 6-7 måneder siden et langt innlegg om grunnen til det, som het noe sånt som "Er mine foreldre ekstreme?"

 

Iallefall så begynner jeg nå å bli ganske lei og sliten av at de ikke skal vite om det, og jeg føler jeg bare må få fortalt det. Slik at de kan venne seg til tanken, for det ser ut til at vi vil holde sammen så lenge vi greier.

 

Jeg er 16, straks 17 år, kjæresten min er 17.

 

Noen her som har erfaring med å fortelle foreldre om noe som de er imot? Jeg har ufattelig lyst til å få sagt det, men gruer meg fryktelig til selve samtalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Eg hadde fortalt det ganske tidleg eg (hensiktsløst nok), men eg hadde ikkje fortalt det heilt direkte utan vidare.

Viss foreldra dine av ein grunn skulle spørre "kva du har gjort på idag?", så er det ein god anledning til å få det sagt, "eg har vore med kjæresten". Elns ...

 

:)

 

Ja, også etter du har svart at du har vært med kjæresten, så spør foreldrene dine om hvorfor du ikke har sagt det før.. Og da sier du at du har gjort det, og at det er lenge siden du sa det. Og later som om foreldrene dine har glemt det.

 

(beklager at dette ble postet som gjestepost, men brukeren logger seg automatisk av når jeg skal gå mellom forumer. :S)

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke du burde prioritere dine foreldres lykke over din egen. Selv om foreldrene dine selfølgelig betyr mye for deg så burde forholde mellom dere bygge på gjensidig respekt. I og med at du høres ut som en fornuftig jente så burde foreldrene dine respektere at du tar dine egne valg. Argumenter saklig for de valgene du tar og vær ærlig, det er som regel det en tjener på i det lenger løp.

 

Eg hadde fortalt det ganske tidleg eg (hensiktsløst nok), men eg hadde ikkje fortalt det heilt direkte utan vidare.

Viss foreldra dine av ein grunn skulle spørre "kva du har gjort på idag?", så er det ein god anledning til å få det sagt, "eg har vore med kjæresten". Elns ...

 

:)

 

Ja, også etter du har svart at du har vært med kjæresten, så spør foreldrene dine om hvorfor du ikke har sagt det før.. Og da sier du at du har gjort det, og at det er lenge siden du sa det. Og later som om foreldrene dine har glemt det.

 

Si at du ikke har turt å si det, det vil gi de noe å tenke på. og kanskje de etter hvert vil skjønne at slik ekstreme (tvangs?)tanker ikke frembringer ærlighet, og forhåpentligvis er de en verdi de setter høyt?

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Må si jeg kjenner meg igjen i situasjonen med ikke å fortelle foreldre, men det er vel bare best å bli ferdig med det.

 

Støttes, ble nesten parodisk når jeg skjulte eksen min for foreldrene mine i 2 måneder, brukte altfor mye tid på å komme på div unnskyldninger til alt mulig, til og med den dagen jeg kom hjem med sugemerke på halsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...