Gå til innhold

[Løst]Hjelp til digitalisering av logo


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter å få digitalisert en logo som ikke forefinnes i digitalt format noen plass.

 

Jeg har skannet et visittkort, og hadde tenkt å bruke dette som mal for å tegne en ny, ren (og identisk) logo. Etter mye streving, tenkte jeg kanskje jeg kunne få noen tips - alternativt om noen her vil prøve seg? Jeg har lagt ved logoen :p

 

Jeg har Photoshop CS4, men jeg er foreløpig ikke kjent med så mange funksjoner. Den digitale logoen vil bli brukt på en hjemmeside, samt i sammenheng med markedsføring.

 

Er det en fordel å lage logoen i vektorgrafikk? Kan dette gjøres i Photoshop, eller må man bruke Illustrator?

 

Edit: bilde fjernet

Endret av dv2005
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis logoen skal brukes i markedføring som i trykte saker så er den en stor fordel å ha det i vektorgrafikk. Da tror jeg du må over på Illustrator, men er ikke helt sikker på om det finnes vektor støtte i Photoshop...

 

 

du kan lage en vektor tegning i Illustrator for så å overføre til PS for å redigere den videre der med hensyn til effekter osv. :) Jeg ville nok brukt Illustrator til denne oppgaven. Da kan du skalere den uendelig uten tap av kvalitet, i tilfelle du kanskje en gang har behov for å gjøre den større eller mindre, eller bruke den til andre formål :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...