Gå til innhold

Har du Sony Ericsson?


cerice

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Sony Ericsson mobil, men har et par spm...

 

1: Hvor lang er "slumretiden" på vekkerklokken (ja, dette er veldig viktig)?

2. De fleste Sony Ericsson mobiler har joystick, på de gamle modellene var det et problem at de alltid hang seg opp, er dette blitt fikset på de nye modellene?

3. Hvordan er brukervennligheten på musikk-mobilene (hvor enkelt er det å overføre sanger, organisere musikk osv)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe meg Sony Ericsson mobil, men har et par spm...

 

1: Hvor lang er "slumretiden" på vekkerklokken (ja, dette er veldig viktig)?

2. De fleste Sony Ericsson mobiler har joystick, på de gamle modellene var det et problem at de alltid hang seg opp, er dette blitt fikset på de nye modellene?

3. Hvordan er brukervennligheten på musikk-mobilene (hvor enkelt er det å overføre sanger, organisere musikk osv)?

 

1. Slumretiden er på 9 min (på min 810i).

2. Det jeg gjorde når min joystick hang seg opp, var å ta et par dråper med låseolje e.l. og dryppe ned i hullet rundt joysticken, etter det har den fungert som vanlig.

3. Her er jeg blank.

 

Mvh

sun-flex

Lenke til kommentar

Sony ericsson har komt seg utrolig mye, menyene er enklere og raskere enn de fleste nye nokia telefonene.

 

Kjøp deg ett nytt minnekort med usb stick eller adapter til SD.

(alt avhenger av hva du har på pcen)

Så kan du bare ta ut kortet fra telefonen inn adapter og du har en USB stick. Og da er det bare å begynne og overføre. :D

Endret av Glomnes
Lenke til kommentar

Dersom du får problemer med joystick går dette stort sett som reklamasjon, selv om telefonen er gammel. Brukervennligheten er stor i forhold til musikk, enkelt å legge inn og enkelt å sortere. Slumretiden er, som tidligere nevnt ni minutter, og alarmen ringer i to minutter med mindre du avbryter den. Vanligvis kan du sette på opp til fem alarmer, så dersom slumretiden er for lang kan du jo alltids sette på en til alarm til ønsket slumretid. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
3. Hvordan er brukervennligheten på musikk-mobilene (hvor enkelt er det å overføre sanger, organisere musikk osv)?

Det er veldig enkelt. Aller enklest er det hvis du tar ut M2-minnekortet og setter det i en kortleser og dytter den inn i USB'en på PC'en. Lag en mappe som heter Music (hvis ikke telefonen allerede har laget den) og legg musikken din der. Når du setter minnekortet inn i telefonen bruker den et par minutter på å oppdatere seg og dretter er det bare å starte musikkspilleren (dvs den heter vel mediaspiller i noen telefoner).

 

Til Glomnes: du nevner SD, men SonyEricsson har brukt M2-kort på sine telefoner de siste årene. De fleste telefonene støtter 8GB (selv min gamle M600 gjorde det etter en SW-oppdatering).

Lenke til kommentar

1. Som noen over her sa, 9 min. Mener det har vært 9 minutter på alle de jeg har hatt, inkl c905 som jeg har nå

 

2. Som også noen sier så er det ikke joystick på de fleste SE lenger, men fireretningsknapp med "ok" knapp i midten. Dette syns jeg er mye bedre en de gamle joystick knappene de brukte før

 

3. Det er superenkelt å overføre. Enten rett fra brikke eller via tlf og usb.. du kan også bruke bluetooth, men det går sakte :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :D

 

Mobilene jeg for øyeblikket vurderer er Sony Ericsson C702, Sony Ericsson W595 og Sony Ericsson W980i...

 

... også en Nokia 5610.

 

Noen som har peiling på mobiler som kan si meg om noen av disse er å anbefale?

Kan legge til at jeg har ganske basic mobilbehov, trenger i hovedsak kun sms og tlf.... Vil egentlig bare ha musikkspiller på mobilen som backup-plan i tilfelle den "ordentlige" mp3-spilleren min ikke funker (er avhengig av å ha musikk tilgjengelig 24-7).

Lenke til kommentar
Takk for alle svar :D

 

Mobilene jeg for øyeblikket vurderer er Sony Ericsson C702, Sony Ericsson W595 og Sony Ericsson W980i...

 

... også en Nokia 5610.

 

Noen som har peiling på mobiler som kan si meg om noen av disse er å anbefale?

Kan legge til at jeg har ganske basic mobilbehov, trenger i hovedsak kun sms og tlf.... Vil egentlig bare ha musikkspiller på mobilen som backup-plan i tilfelle den "ordentlige" mp3-spilleren min ikke funker (er avhengig av å ha musikk tilgjengelig 24-7).

 

W980:D masse lagringsplass(L)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...