Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifting av Drivknute Peugeot 306


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann!

 

Har nettopp hatt bilen på verksted pga drivknute. Hadde kjøpt en ny drivknute via verkstedet og alt var i skjønneste orden.

 

Men da de skulle skifte den, hadde det seg slik at det ikke gikk å bare skifte selve knuten, men måtte skifte hele akslingen på høyre side.

 

Høres litt teit ut egentlig, siden man får kjøpt drivknuten som del, og ikke som komplett med aksling.

 

Såe, må jeg skifte hele greia, eller går det faktisk ann å skifte bare drivknuten ?

 

Syns det er litt for ille å betale flerfoldige tusen på rep. på en bil som jeg kjøpte for 5000,-

Samt at jeg ikke stoler helt på Esso som verksted.

Endret av Oakis
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hørtes merkelig ut at det ikke sku gå og skifte kunn drivknute..kansje esso ikke har verktøy/kompetanse til og utføre arbeidet,og går får en "lett løsning" ved og bytte hele akslinga.men det er ofte slik det blir når man går til de billigste verkstedene.

Endret av storkers
Skrevet (endret)

Satser på ett annet verksted. De sa noe om at Drivknuten var sveiset fast osv, rart.

 

Ingen som har noen erfaring med det selv ? Er en Peugeot 306 XR 93', er ikke ABS.

Endret av Oakis
Skrevet

Viss den er sveiset fast, kan det være at noen har tatt en snarvei om den ble skiftet før..

 

 

Dra til huggern og let fram en bil som ikke er gått så langt og kjøp aksling :-)

Skrevet

Har sjekket litt ut, tatt noen telefoner etc. Har da funnet ut at Drivknuten er fast i akslingen, så må skifte hele. Koster bare 500,- mer for komplett drivaksling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...