Gå til innhold

Hjelp! Bildet på TVn er "zoomet" inn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har koblet TVn til PCn via HDMI kabel. Jeg har klart å dulte borti enn innstilling jeg ikke finner tilbake til, som gjør at bildet er zoomet inn, (vinduet jeg har åpnet er for stort til TVn på en måte).

Som du ser på bildet så er starsiden zoomet inn. Man ser verken verktøylinjen eller oppgavelinjen, noe som fører til at jeg må føle meg frem til å krysse ut siden og slikt. Når jeg skal se på filmer fra datamaskinen blir også bildet zoomet inn slik at man ikke får med seg hele bildet.

Noen som har hatt samme problem og kan hjelpe meg med å rette opp dette?

Skjermkortet jeg har er NVIDIA 8600 GT hvis det er til noen nytte.

DSC00858.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har koblet TVn til PCn via HDMI kabel. Jeg har klart å dulte borti enn innstilling jeg ikke finner tilbake til, som gjør at bildet er zoomet inn, (vinduet jeg har åpnet er for stort til TVn på en måte).

Har dette vært OK før, så du er sikker på at du har vært borti noen innstilllinger for å få det sånn? Og innstillinger på TV eller PC? Eller har det vært sånn fra første gang du koblet PC til TV? Hva heter TV-en?

At litt av bildet klippes i kantene kalles "overscan", og noen TV-er har en innstilling som kan kalles "just scan" eller noe sånn for å få med hele bildet. Andre har en bestemt HDMI-inngang som er bedre tilpasset PC-bruk enn andre. Mens noen TV-er støtter PC dårlig over HDMI, og gir bedre resultat om man kobler til PC med VGA. Eller DVI som posteren før meg nevnte, dersom TV-en har DVI-inngang.

Skrevet

Har dette vært OK før, så du er sikker på at du har vært borti noen innstilllinger for å få det sånn? Og innstillinger på TV eller PC? Eller har det vært sånn fra første gang du koblet PC til TV? Hva heter TV-en?

At litt av bildet klippes i kantene kalles "overscan", og noen TV-er har en innstilling som kan kalles "just scan" eller noe sånn for å få med hele bildet. Andre har en bestemt HDMI-inngang som er bedre tilpasset PC-bruk enn andre. Mens noen TV-er støtter PC dårlig over HDMI, og gir bedre resultat om man kobler til PC med VGA. Eller DVI som posteren før meg nevnte, dersom TV-en har DVI-inngang.

Har TVn i ca. en mnd og den har aldi vært sånn før i dag....

Jeg drev å tukla litt med instillingene så det er vel der jeg har vært uforsiktig.

Jeg har denne Philipsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...