Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtalendring etter at radiatorslangen røk


danielsn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan hende at den er stillt inn på at bilen blir for lite nedkjølt fordi den ikke får nok kjølevæske, og setter opp hastigheten på pumpa så den skal få mer. Jeg aner ikke akkuratt hva det er, men prøv å ta ut den ene polen på batteriet, og vent en stund, og sett inn igjen. Da resetter du styreenhetene, og den vil normalt sett bli bra igjen. Men det kommer jo også helt på hvordan bil du har.

 

Regner nesten med at det fungerer, men hvis ikke kan du prøve å kjøre den en stund, og se åssen temperaturen på motoren holder seg, og parkere, eller sette den i fri og se hvordan turtallet holder seg...

Lenke til kommentar

Slangen røk så det har sprutet kjølevæske i motoren? Isåfall kan det være at det ligger kjølevæske inni en eller annen kontakt (de skal normalt sett være vanntett riktignok). I motsetning til vann, så leder frostvæske vann, og jo mer det tørker jo verre blir det, så dersom det har havnet kjølevæske i en kontakt, så blir det aldri bra igjen før den er renset.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har fått ut all luften av systemet? På noen biler økes tomgangsturtallet automatisk når motoren er kald (2000-2500 hørtes litt mye ut, men likevel), og hvis systemet ikke er ordentlig fullt kan det være at en sensor ligger i "friluft". For meg tok det flere dager før vannet sluttet å synke etter at jeg tømte kjølesystemet sist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...