Gå til innhold

Hvordan klokker GeForce 9300? erfaringer/meninger


bruthal

Anbefalte innlegg

Hadde et Asus p5e-vm hdmi (m-ATX) som jeg var veldig godt fornøyd med, men så sluttet nettverksporten å fungere. Sendte det til komplett og de vil nå gi meg et XFX GeForce 9300 (MI-9300-7AS9) tilbake. Dette er allerede på vei i posten, men jeg lurer på om jeg vil bli fornøyd med erstatningen. Har prøvd å google for å finne tester, men ingen treff.

 

Kortet i seg selv virker veldig greit, spesifikasjoner:

  • Up to 1333 MHz Front Side Bus
  • Supports Intel LGA 775 processors
  • PCI Express 2.0 slot
  • Supports up to 8 GB of DDR2-800 memory
  • GeForce® 9300 graphics supporting Microsoft DirectX® 10
  • Onboard HDMI, DVI and VGA ports
  • Premium 8-Channel High Definition Audio
  • NVIDIA® Native Gigabit Ethernet
  • Rear Panel eSATA port
  • Rear Panel Clear CMOS Button
  • MicroATX form factor
  • Vista ready
  • HDCP ready
  • HDMI ready

Problemet er hvordan det evt klokker. Jeg skal kjøre det på en E6300 (266x7) prosessor som kun har 7x multiplier. På mitt gamle kort kunne jeg kjøre det 100% stabilt på 400x7 med 1,2 volt (cpu-z: 1,104 ved load - prime95), evt 424mhz på 1,2625 (husker ikke load). Det var RAM som gjorde at det stoppet der, ikke CPU eller HK.

 

Jeg benytter et eksternt skjermkort (7950 GT) så onboard grafikk har ikke noe å si, musikken kjører jeg gjennom squeezebox så lydkortet betyr heller ingenting.

 

Hva kunne jeg evt kreve som garantikort? Det jeg hadde var veldig bra, men er dessverre gått ut av produksjon så det er ikke et alternativ. Brikkesettet var G35 og det nye G45 finnes på Asus P5Q-EM.

Burde jeg kreve det i stedet?

 

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er da kortet på vei til deg, så det er jo bare å prøve!

 

Er ganske vanskelig for noen å si om DU blir fornøyd med det nye kortet.

 

Kortet ser da helt greit ut, eneste det kanskje kan stilles spm ved er OC egenskapene, men disse egenskapene avhenger av ganske mange faktorer.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse at det ikke vil være like godt til å klokke som mitt gamle kort, derfor tenkte jeg å være grei med komplett og ikke åpne esken slik at de kan selge det til noen som A-vare.

 

Overklokkingsegenskapene (langt ord....) til mine andre komponenter er jeg klar over, men hvis kortet f. eks. stopper på 350mhz vil jeg ikke være veldig fornøyd. Har prøvd å surfe tester av generelle 9300 kort og jeg ser det varierer i FSB fra 320 til 400. Mitt gamle kort har jeg sett 500+ på.

 

En annen ting; dette kortet har 3-faset strøm-"et-eller-annet"... betyr det at kortet generelt vil være uegnet til klokking?

 

For øvrig likte jeg veldig godt utseende - helt svart PCB

Endret av bruthal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...