Gå til innhold

Bør jeg kjøpe hodetelefon i Tyskland-og hvilken?


Anbefalte innlegg

ATWindsor: I utgangspunktet begge deler. Men i bunn og grunn bare at de ikke lekker lyd.

 

Eatshorts: Takk for gratulasjonen. Gikk fra Aiwa A071 til Philips HP890, tilbake til Aiwa og så til Sennheiser...når enden er god er allting godt.

Får jo håpe at jeg ikke mister kvitteringen da om det skjer noe.

 

Tresprit: Jeg tror kanskje butikken hadde AKG også, men siden jeg ikke kjente til hva som var bra og sånn så valgte jeg Sennheiser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det er vel ofte sånn. Og det er vel oftest også bare ett produkt også. Angående hvorvidt det er rett å anbefale noe du selv ikke har erfaring med men som du hart hørt/lest at andre anbefaler, er vel det noe som kan diskuteres.

Lenke til kommentar

Ser du har kjøpt, MEN:

 

Kan anbefale Sennheiser HD600, har prøvd en del hodetelefoner og det er helt klart veldig smart å kjøpe det beste med en gang. Dette er hodetelefoner som du kan bruke i 5-10år. Byttet kabel osv. uten problem når denne ble spist på av kaninen min (kosta 150kr).

 

Ellers har jeg erfaring med en hel del andre hodetelefoner fra AKG (div. studioheadphones til 1000kr), Sennheiser (HD200, HD580, HD600) og Koss (UR/Porta series). Alle disse var bra og man får det man betaler for når det gjelder pro merker som sennheiser og akg. Koss funker egentlig best til bærbar bruk (synes jeg).

 

Håper du ble fornøyd med kjøpet :)

Lenke til kommentar

Anbafaler deg ikke å kjøpe Grado. Grunn: ledningen er tykk og klumpete, den tvinner seg alltid og er et rent hel_vete. Jag har hatt både SR-80 og SR 125. I forrige uke sluttet SR125 å fungere. Vanvittig morsomt... :evil: Etter å ha betalt godt over 2000 kroner for den for litt over 2 år siden...

Mens Sennheiser modellen jeg har arvet av far fra 1974 fortsatt spiller bra.  

 

Resarchet en del på hodetelefoner mens jeg var i usa og endte opp med å bestille grado sr 80 (fra headphones.com. Rakk ikke få de mens jeg var der (venter på at noen skal ta de med hjem) så har ikke fått prøvd dem enda. Kan ikke huske at jeg leste noe om at folk hadde problemer med ledningene. Gjelder dette fortsatt eller har det blitt forbedret i nyere versjoner?

 

Leste derimot masse om at putene som fulgt med sr80 skulle være ubehagelige i lengden så jeg la til $10 (dyrt ja) for å få med eksta puter (samme som følger med sr60). Disse kan man så modifisere (klippe hull i midten :( ) sånn at lyden blir like bra som med originalputene. De var uansett billige - koster ca halvparten så mye som i den ene norske webshoppen jeg vet om som har de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...