Gå til innhold

Hjelp til valg av tv :)


Anbefalte innlegg

Vel... Har noen problemer da jeg skal bestille en ny tv.

Det står mellom valgene Toshiba 42XV550PG og Panasonic TH-42PX80.

Tven blir mest brukt til spill (360 og PS3).

Bruker ikke tven med pcen. (Streamer via 360en eller PS3en)

 

Håper noen kan hjelpe meg med et (eller flere) veiledende svar på hva jeg burde kjøpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye spiller du i strekk?

 

Jeg har px80 selv. Knallgod tv:). Gode farger og god responstid. Jeg spiller og ser mye tv og ikke noe å klage på ;). Toshiba er også god til spill. Min bror har en toshiba lcd og den er knall på spill men dårligere kontrast en min px80. Etter ca3 timer med spilling merket jeg ir ( midlertidig innbrenning). Men satte på en kanal i noen

Timer og tven var som ny igjen så fast innbrenning kommer ikke lett;). Veldig mye for pengene på px80.

 

Kan ikke svare mye på den toshibaen da jeg ikke kjenner til modellen

Lenke til kommentar

Hvis du er en hardcore gamer så kan det nok lønne seg å kjøpe en lcd. i allefall hvis du i perioder bare spiller. Det er ikke noe problem å spille på plasma så lenge du ser tv og dvd i tillegg.

 

Chriso89 påpeker at det kommer retention etter 2-3 timers spilling og dette bør vaskes bort på en eller annen måte.

 

Selv har jeg en PX80 37" og den er nok litt mer følsom på IR enn 42" så hvis jeg ikke kan gjøre HUD transparent så kommer det IR ganske fort og spiller jeg flere timer så tar det litt tid å fjerne dritten.

 

Utover det så kan plasma skjermen vise langt bedre bilder enn en lcd skjerm kan. Særlig når det gjelder SD signaler. Den eneste lcd skjermen jeg har sett som nærmer seg plasma i billedkvalitet er Pioneer sin nye serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...