Nattørnå Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Hei, har en derbi drd sm 06 mod som jeg skal ha effektannlegg på, men er usikker på hva jeg bør velge ettersom jeg skal ha den orginale sylinderen og få go aks, og at den drar lett opp bakker. Jeg skal ha Effektannlegg, bytte drev og dyse.. Har sitt litt på disse effektpottene: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=879 http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=248 Hva burde jeg velge og hvordan skal jeg ffå mopeden til og akse godt og dra godt? nå er den helt orginal og går ca. 50km`t på flaten og 20Km`t opp bakker, er vilt kjedelig..
yamahaen Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Metrakit Thrower Carbon - Derbi LC fra 2000 gir bare et herlig drag fra 6000 rpm og opp mens LeoVince V6 - Derbi Senda fra 2000 gir fra 5000 rpm og gir et sikkelig fra spark.så etter det eg har lest så trur eg du burde ta LeoVince V6 - Derbi Senda fra 2000 men den er jo lit dyr også- vist du tenker på pris
Patience Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 (endret) Trimming av mopeder er som du sikkert vet ikke lov jfr norsk lovgivning. Skal mopeden brukes på vei eller utenfor allfarvei? -- Minner også om at emnefeltet ditt trenger litt oppmerksomhet og må endres til noe mer beskrivende. Endret 25. januar 2009 av Patience
Nattørnå Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Skrevet 25. januar 2009 (endret) brukes på vei, og jeg tenkte ikke på onkle blå når jeg trimmer:D Endret 25. januar 2009 av Jokkitheman
Daily-Drifter Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 (endret) offtopid: hvor han skal bruke den er vel rimlig irrelevant. For å kjøre på vei må man ta lappen, når man tar lappen lærer man reglene. Å sitte her å være watchdog for om folk bruker peden sin på vei etter trimming vitner om lite å gjøre på moderatorsiden. ontopic: jeg ville gått for et anlegg som gav mer i mellomregisteret og satt på sylinder med større slagvolum samt større gasser for ytterligere mer dreiemoment. forferdelig slitsomt med en motor som har et effektregister på 1500 omdreininger og er ubrukelig på resten av registeret. edit: trimming er kun ulovlig når du overskrider kriterier som er satt enten i vognkortet eller av loven mtp maksfart. Endret 25. januar 2009 av Daily-Drifter
Patience Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Grunnen til at jeg spør om den skal brukes utenfor allfarvei, eller på vei - er for å finne ut om det er snakk om ulovlig trimming eller ikke. Og det var det i dette tilfellet. Trimming av mopeder på offentlig vei er forbudt ved norsk lov, og vi ønsker ikke å bidra til tips til hvordan en uerfaren sjåfør kan sette sitt og andres liv i fare ved å kjøre et uskikket kjøretøy. Tråden stenges!
Anbefalte innlegg